۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
معیارهای تعیین دهک‌ خانواده‌ها از زبان وزیر کار

معیارهای تعیین دهک‌ خانواده‌ها از زبان وزیر کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معیارهای تعیین دهک‌ خانواده‌ها را تشریح کرد.

به گزارش بازار، حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار درباره معیارهای تعیین دهک‌ خانواده‌ها، گفت: درآمدهای ثابت افراد، گردش حساب بانکی آن‌ها، درآمدهایی که از طریق خزانه برای آن‌ها واریز می‌شود و برخی دارایی‌های جاری در تعیین دهک‌ها موثر است البته دارایی‌هایی مانند ملک و ساختمان افراد در نظر گرفته نمی‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: عمده درآمدهایی که جاری محسوب می‌شوند در فرمولی با ضرایب مشخص قرار می‌گیرند و دهک تعیین می‌شود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم در پاسخ به این پرسش که دارایی‌هایی مانند زمین و باغ در تعیین دهک‌ها در نظر گرفته نمی‌شود؟ توضیح داد: به عموم مردم برای یارانه عدد مشخصی پرداخت می‌شود و به فقرا و محرومان عددی بیشتر. این عموم مردم یعنی همه مردم عادی که مسکن دارند، خودرو دارند یا ندارند، کارمند یا بازاری هستند، درآمدهای متفاوتی دارند و... در واقع به همه این افراد مبلغ ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی و دهک‌های پایین درآمدی هستند، ۴۰۰ هزار واریز می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه فرمول محاسبه دهک‌ها، فرمول نسبتا پیچیده‌ای است که سال‌ها روی آن کار شده است در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است بانک اطلاعاتی افراد به روز شود، گفت: این اطلاعات به صورت دائم در حال به روزرسانی است به این معنا که اطلاعات امروز فرد با روز گذشته متفاوت است اما این اطلاعات چون در دوره‌ای ۵ ساله تحلیل می‌شود، عملا اطلاعات جدید تغییر خاصی ایجاد نمی‌کند.

کد خبر: ۱۴۹٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha