۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
قدردانی وزیر آموزش و پرورش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان

قدردانی وزیر آموزش و پرورش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از رئیس و نمایندگان مجلس برای تصویب طرح رتبه بندی معلمان گفت: قوانین مجلس در حوزه آموزش و پرورش زیر ساخت اجرایی سازی سند تحول بنیادین است.

به گزارش بازار، یوسف نوری در مراسم دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۵ هزار شهید معلم و تبریک هفته سلامت و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت خاطرنشان کرد: از تلاش رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بهبود زیرساخت آموزش و پرورش با تدوین قوانین موثری مانند، رتبه بندی معلمان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه تکریم مقام معلم تعظیم به مقام خداوند است افزود: هنگامی که آیات سوره علق بر حضرت محمد (ص) نازل شد، خداوند معلم بوده و پیامبر متعلم؛ خداوند پیامبران را معبوث کرد که وظیفه رسالت را در قالب معلمی انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در سالی که تحت عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده است، افتخار می‌کنیم که سی و یکمین سالگرد تاسیس موسسه رویان به همت سعید کاظمی آشتیانی است که معلم بود و شهید حسن تهرانی مقدم که دانش‌آموخته دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بوده و ما هم اکنون وی را به عنوان پدر علم موشکی می‌شناسیم، وی زاهدی پارسا و خودساخته بود که بیش از ۵۰ اختراع داشت. همچنین شهید همت نیز معلم بوده و در دوران دفاع مقدس وظیفه معلمیش را دفاع دانسته و در میدان جنگ به درجه رفیع شهادت نایل شد.

وی اضافه کرد: در برنامه درسی مکتب شهید سلیمانی ۴ بُعد هدف، محتوا، روش و ارزشیابی وجود دارد. شهید سلیمانی بدون اینکه افراد را بشناسد در دسته‌هایی فاطمیون، زینبیون و علویون گروه بندی و در راه هدف خود ساماندهی می‌کرد و در محتواهایی که خودشان ساختند هدایت کرده و امروز عملکرد آن‌ها را ارزشیابی می‌کنیم که بهترین کارنامه را دارند.

نوری گفت: ملت ما باید از این برنامه‌های راهبردی درسی استفاده کنند. هر گاه از الگوهای بومی همانند الگوهای دفاع مقدس درس گرفتیم، موفق بودیم و هرگاه از الگوهای وارداتی و تقلیدی استفاده کردیم جا ماندیم.

وی تاکید کرد: بنده به عنوان نماینده معلمان از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات تشکر و قدرانی می‌کنم که برای طرح رتبه بندی معلمان و موضوعاتی در خصوص تعیین تکلیف معلمان، ساماندهی مدارس غیر دولتی و کنکور گام‌های موثری برداشته و بر میدارند. این قوانین زیر ساخت اجرایی سازی سند تحول بنیادین هستند.

بر اساس این گزارش؛ تعدادی از معلمان نیز در جریان این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقت مجلس و سایر نمایندگان به دلیل تصویب طرح رتبه بندی معلمان به بیان دغدغه‌ها و خواسته‌های خودشان در حوزه مسائل معیشتی، احیای شان و منزلت معلمان، اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، رتبه بندی معلمان، اختصاص رفاهیات برای معلمان همانند سایر کارکنان دولت، تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات، تبدیل وضعیت استخدامی طرح مهرآفرین، شهید خدمت محسوب شدن معلمانی که در دوران شیوع ویروس کرونا سنگر تدریس را رها نکرده و به دلیل ابتلا به این ویروس، جانشان را از دست دادند و نیز ارتقای سطح بیمه فرهنگیان بیان کردند.

کد خبر: ۱۴۹٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 0
      سلام یکی نبود بپرسه از وزیر حق الزحمه امتحانات 1400 که وکی باید بپردازه سالروز امتحانات هم که شده ای ای ایای ای