۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
حمایت از بخش پایین‌دستی صنعت نفت به‌معنای حفظ منافع ملی و ارتقای آن است
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران:

حمایت از بخش پایین‌دستی صنعت نفت به‌معنای حفظ منافع ملی و ارتقای آن است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران گفت: به هر میزان به بخش پایین‌دستی صنعت نفت اهمیت بدهیم، به همان نسبت منافع ملی را حفظ کرده و ارتقا داده‌ایم.

به گزارش بازار، سیدحمید حسینی در همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی که با موضوع تعارض منافع، مانع تنظیم‌گری و شفافیت برگزار شد، گفت: صادرات فرآورده‌های نفتی کشور سال گذشته بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار بوده، این در حالی است که در برخی از اقلام، افزایش صادرات را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: این بخش با توجه به شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی تحقق یافته و با این آمار می‌توانیم به این دیدگاه برسیم که به هر میزان به بخش پایین‌دستی اهمیت بدهیم به همان نسبت منافع ملی را حفظ کرده و ارتقا داده‌ایم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: این اتحادیه بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی است که ادعا دارد در جهت توانمندی اعضا گام بر می‌دارد. از این رو، درصدد است از مسائل و چالش‌های خود عبور کند، اما دو مسئله جدی را که جزو منافع ملی به شمار می‌رود و کمتر کسی به آن پرداخته است در دستور کار خود قرار دهد.

حسینی اظهار کرد: بحث حکمرانی خوب و تعارض منافع، مانع تنظیم‌گری و شفافیت، دو مسئله‌ای است که در چند ماه گذشته به‌طور مبسوط اتحادیه به آن پرداخته است، اما باید این موضوع در سطح ملی به یک گفتمان بدل و به‌عنوان دغدغه اصلی مطرح شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha