۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
حرکت نزولی طلا به سمت حمایت ۱۸۵۰ دلاری| اصلاح قیمت به کجا خواهد رسید؟
تحلیل بازار جهانی طلا؛

حرکت نزولی طلا به سمت حمایت ۱۸۵۰ دلاری| اصلاح قیمت به کجا خواهد رسید؟

قیمت طلا پس از اینکه جمعه گذشته با رد قیمت روی ۱۹۰۰ دلار مواجه شد، مجدد به منطقه قرمز بازگشت و به نظر می رسد قیمت مجددا به دنبال تشکیل یک پرچم خرسی بالقوه روی ۱۸۵۰ دلار است.

به گزارش بازار، قیمت طلا پس از اینکه جمعه گذشته با رد قیمت روی ۱۹۰۰ دلار مواجه شد، روز دوشنبه به منطقه قرمز بازگشت و به نظر می رسد قیمت مجددا به دنبال تشکیل یک پرچم خرسی بالقوه روی ۱۸۵۰ دلار است.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران همچنان نگران چشم‌انداز رشد اقتصادی جهانی در مواجهه با سخت‌گیری‌های بانک‌های مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره بانکی، قرنطینه‌های طولانی مدت در چین و همچنین تحریم‌های وضع شده جدید از سوی گروه ۷ بر نفت روسیه هستند. با این حساب باید توجه داشت، تا زمانی که بازدهی خزانه داری نزدیک به بالاترین حد چند ساله باقی بماند، احتمال بهبود پایدار قیمت طلا همچنان ضعیف است.

پیش بینی قیمت طلا
قیمت طلا (XAU/USD) یک پرچم خرسی را در نمودار روزانه خود ثبت کرده است. لذا بسته شدن روزانه زیر خط روند صعودی حمایتی در نقطه ۱,۸۶۸ دلار منجر به ادامه نزولی را تایید می کند و کف را برای فروش جدید به سمت مانع روانی ۱,۸۵۰ دلار باز خواهد کرد.

در صورت رخداد این سناریو، حمایت کلیدی بعدی که باید در انتظار آن باشیم، در نقطه ۱۸۳۶ دلار قرار خواهد داشت که حاصل میانگین متحرک روزانه ۲۰۰ افقی (DMA) بوده و سقوط قیمت به زیر این نقطه، منجر به سقوط بیشتر و شاید اجتناب ناپذیر به سطح ۱۸۰۰ دلار خواهد شد.

حرکت نزولی طلا به سمت حمایت ۱۸۵۰ دلاری| اصلاح قیمت به کجا خواهد رسید؟

از سوی دیگر، حرکت قیمت بالاتر از نقطه مقاومت خط روند رو به افزایش در ۱۸۹۵ دلار بر اساس بسته شدن کندل روزانه برای بهبود قیمت مورد نیاز خواهد بود. همچنین ادامه حرکت به بالاتر از ۱۸۹۵ دلار، فعلا تز نزولی بودن بازار طلا را باطل خواهد کرد.

در صورت محقق شدن این سناریو، گاوهای بازار طلا پس از آن به دنبال آزمایش مجدد پیک های متناوب در منطقه ۱۹۱۰ دلاری خواهند بود که بالاتر از آن، مانع حیاتی ۱۹۲۰ دلاری وارد عمل می شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha