۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
نشست فنی افتای ریاست جمهوری با مدیران فناوری اطلاعات بازار سرمایه

نشست فنی افتای ریاست جمهوری با مدیران فناوری اطلاعات بازار سرمایه

سلسله حوادث سایبری سال ۱۴۰۰ در سطح کشور با نگاهی آسیب شناسانه و با بررسی علل و منشا حملات توسط نماینده مرکز افتا ارائه شد و راهکارهای پیشگیرانه فنی جهت مصون ماندن از این حوادث مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در راستای تعمیق و افزایش آگاهی متولیان زیرساخت‌ها و سامانه‌های کلیدی بازار سرمایه در خصوص وضعیت امنیت سایبری کشور و اتخاذ راهکارهای نوین برای مقابله با مخاطرات سایبری، نشستی با حضور نمایندگان مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری با مدیران امنیت و فناوری اطلاعات شرکت‌های ارکان، تابعه و نرم افزاری بازار سرمایه در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

در این نشست، سلسله حوادث سایبری سال ۱۴۰۰ در سطح کشور با نگاهی آسیب شناسانه و با بررسی علل و منشا حملات توسط نماینده مرکز افتا ارائه شد و راهکارهای پیشگیرانه فنی جهت مصون ماندن از این حوادث مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در ادامه حامد سنجری رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه با ارائه گزارشی از خروجی ممیزی‌های امنیتی انجام شده در سطح کلان بازار سرمایه، بر ضرورت تسریع در رفع مشکلات و آسیب‌پذیری‌های امنیتی موجود در بازار تاکید کرد و گفت: ممیزی‌ها و بازرسی‌های امنیتی مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه از کلیه شرکت‌های این حوزه، با جدیت بیشتری در سال ۱۴۰۱ دنبال خواهد شد و شرکت‌ها موظفند که حداکثر تلاش خود را در راستای ارائه خدمات با بالاترین سطح امنیت به کار ببرند.

وی خاطر نشان کرد: حفظ منافع سرمایه گذاران و مخاطبان بازار سرمایه از اولویت‌های کلیدی سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه با بهره گیری از استانداردها و معیارهای به‌روز امنیتی سعی در نظارت دقیق و مستمر بر وضعیت امنیت اطلاعات بازار سرمایه دارد.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha