۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
افزایش شاخص های سهام در آمریکا
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش شاخص های سهام در آمریکا

از نظر تکنیکالی، در شاخص داوجونز، سطح حمایتی ۳۲۱۰۰ واحدی با اهمیت است و در شاخص S&P۵۰۰، محدوده ۴ هزار واحدی، سطح حمایتی مهمی در برابر نزول ایجاد کرده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- پس از آنکه روز گذشته با افزایش انتظارات نرخ بهره ای، شاخص های سهام در آمریکا کاهش داشتند، پس از سخنرانی اعضای ارشد فدرال رزرو مبنی بر احتمال کم برای افزایش ۰.۷۵ نرخ بهره در نشست بعدی، تا حدودی تقاضا در بازار افزایش داشته و قیمت ها در شرایط اصلاح کوتاه مدت صعودی در حرکت هستند. هر چند در کوتاه مدت احتمال ادامه صعود و اصلاح وجود دارد، اما در میان مدت همچنان احتمال اول برگشت به موج نزولی با پایان اصلاح خواهد بود. از نظر تکنیکالی، در شاخص داوجونز، سطح حمایتی ۳۲۱۰۰ واحدی با اهمیت است و در شاخص S&P۵۰۰، محدوده ۴۰۰۰ واحدی، سطح حمایتی مهمی در برابر نزول ایجاد کرده است.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با توجه به اینکه توافق جامعی برای تحریم های جدید نفتی بر علیه روسیه در اتحادیه اروپا حاصل نشده است، قیمت ها در شرایط اصلاح نزولی در حرکت هستند و تا محدوده ۱۰۲ دلار نیز کاهش داشته اند. در حال حاضر و پس از نزول شارپی، قیمت در شرایط اصلاح کوتاه مدت صعودی در حرکت است، اما روند میان مدت قیمت تغییر یافته و واکنش به محدوده های حمایتی و میانگین های میان مدت، تعیین کننده خواهد بود.

۳️- در بازار طلا، قیمت در ادامه روند نزولی به حمایت ماژور ۱۸۵۳ دلاری رسیده و نسبت به آن واکنش برگشتی داشته است. در حال حاضر و پس از سخنرانی عضو ارشد فدرال رزرو، مبنی بر احتمال کم برای افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو، تقاضا برای دلار تا حدودی کاهش داشته و قیمت در موج اصلاح کوتاه مدت در حرکت است. در میان مدت همچنان احتمال اول ادامه روند نزولی، با پایان اصلاح خواهد بود و واکنش قیمت نسبت به محدوده ۱۸۵۳ دلاری، تعیین کننده است.

۴️- در برابری دلار به ین، قیمت نسبت به مقاومت ماژور و سقف تاریخی ۱۳۱.۲۵، واکنش برگشتی داشته و احتمال اول در کوتاه مدت ادامه حرکت اصلاحی و نزولی خواهد بود. در میان مدت اخبار مرتبط با انتظارات تورمی و انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا تاثیر گذار هستند. ضمن اینکه قیمت در حال حاضر در محدوده مهم سقف بیست ساله است و احتمال حرکات اصلاحی عمیق تری نیز در میان مدت وجود دارد.

۵️- در برابری یورو به دلار، پس از کاهش شارپی قیمت در هفته های اخیر، قیمت به کف پنج ساله در محدوده ۱.۰۴۷۱ رسیده و نتوانسته از این محدوده عبور کند و در بالای این سطح در شرایط اصلاح زمانی در حرکت است. با توجه به شارپی بودن نزول قیمت در هفته های اخیر، احتمال ادامه اصلاح قیمتی و زمانی در کوتاه مدت وجود دارد. در میان مدت اخبار مرتبط با انتظارات تورمی و انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا تاثیر گذار هستند.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha