۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
«اکو» ۴۹ میلیارد دلار از گردشگری جهانی درآمد کسب کرد
دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو:

«اکو» ۴۹ میلیارد دلار از گردشگری جهانی درآمد کسب کرد

ساری- دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با اشاره به اینکه صنعت گردشگری ۳۳۰ میلیون شغل در جهان ایجاد کرد، درامد «اکو» را از گردشگری بین المللی ۴۹ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، خسرو نوذری پیش ازظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی گردشگری ساری ۲۰۲۲ با اظهار اینکه ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو معرفی شده است، افزود: مطابق سند ۲۰۲۵ اکو، گردشگری جایگاه بسیاری مهمی در برنامه های سازمان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: گردشگری آرام، سبز و جذاب در سند اکو پیش بینی شده است و در بین کل کشورهای منطقه، گردشگری پایدار و خدمات با ظرفیت بالا ایجاد شود تا گردشگری از طریق بسط و اتخاذ سیاست های درست، توسعه یابد.

دبیرکل سازمان اقتصادی اکو گفت: گردشگری مبنی حیاتی برای تامین ارز، کسب وکار و اشتغال است و افزایش بهره وری وبهبود روند توسعه اقتصادی و ملی را درپی دارد و با درک جهانی نقش مهمی در ایجاد صلح جهانی دارد.

نوذری ادامه داد: قبل از شیوع کرونا، صنعت گردشگری در حال گسترش بود و این بخش به عنوان یکی از بخش های برتر صنعت جهانی بود که ۱۰ درصد تولید سرانه ناخالص جهانی را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری بیش از ۳۳۰ میلیون شغل در جهان ایجاد کرده است، افزود: منطقه اکو می تواند یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در جهان باشد زیرا مسیر اتصال خاور و باختر است.

دبیرکل سازمان اقتصادی اکو با اشاره به کسب درآمد ۴۹ میلیارد دلاری اکو از گردشگری اکو اظهار داشت: میانگین گردشگری در اکو کمتر از میانگین جهانی است و به نظر می رسد کرونا تاثیر مخربی بر گردشگری منطقه داشته است.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha