۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
مبادلات نیم میلیون دلاری ایران و ازبکستان
سفیر ازبکستان در ایران مطرح کرد؛

مبادلات نیم میلیون دلاری ایران و ازبکستان

ساری- سفیر ازبکستان در ایران با اشاره به راه اندازی پروازهای مستقیم بین دو کشور گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور نیم میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهادر عبدالله اف صبح سه شنبه در مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ با اشاره به راه اندازی پروازهای مستقیم بین ازبکستان و ایران گفت: همچنین روابط خواهرخواندگی بین شهرهای این دو کشور از جمله سمرقند و اصفهان، قونیه و یزد برقرار شده است.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۲ پنجمین اجلاس مجمع گردشگری جهانی در سمرقند برگزار می شود و همه این اقدامات گامی برای تلاش برای تقویت گردشگری است.

وی برپایی جشنواره های مختلف نظیر عکس، ترانه های شرق و سمرقند در استان های مختلف را از جمله برنامه ها ذکر کرد و گفت: امیدواریم رویداد ساری نیز به تقویت گردشگری بین کشورهای عضو اکو کمک کند.

سفیر ازبکستان در ایران یادآور شد: روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور به تدریج افزایش یافت و حجم مبادلات دو کشور در سال قبل نیم میلیارد دلار بود و بخش گردشگری نیز از اولویت های همکاری است.

وی ادامه داد: شهرهای گردشگری ازبکستان نظیر سمرقند و بخار و غیره همواره پذیرای مسافران ایرانی است و به ایرانیان در ازبکستان خوش آمد می گوییم.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha