۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
ایران آماده توسعه روابط با لهستان در بخش انرژی است
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

ایران آماده توسعه روابط با لهستان در بخش انرژی است

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سیاست آمریکا امنیت انرژی اروپا را تهدید می‌کند، گفت: ایران آماده توسعه روابط با لهستان به‌ویژه در بخش انرژی است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه‌ و بودجه، سیدمسعود میرکاظمی در دیدار با زبیگنیو رائو، وزیر امور خارجه لهستان گفت: ایران افزون بر ذخایر طبیعی فراوان معدنی و نفتی دارای ظرفیت بسیار بالای نیروی انسانی متخصص است.

وی با تأکید بر اینکه نشست‌ها و دیدارهای مقام‌ها باید خروجی عملیاتی داشته باشد، افزود: ایران کشوری است که در روابط خود با دیگران زیر سلطه هیچ کشور دیگری نیست و اگر قراردادی با کشوری امضا کند به آن پایبند خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تلاش آمریکا برای سلطه بر منابع هیدروکربوری جهان تصریح کرد: اگر اروپا می‌خواهد امنیت انرژی خود را تأمین کند باید در راهبرد خود بازنگری کند. ایران به شرطی که طرف مقابل به‌صورت پایدار و دور از دخالت طرف ثالث وارد کار شود بخشی از نیازهای اروپا را تأمین خواهد کرد.

وزیر امور خارجه لهستان نیز در این دیدار ضمن استقبال از گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور گفت: ایران دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که می‌تواند سبب افزایش قابل‌توجه سطح مراودات اقتصادی بین دو کشور شود.

زبیگنیو رائو اظهار کرد: تصویر بعضی از کشورهای اروپایی از وضع و موقعیت ایران صحیح نیست. ایران و لهستان با توجه به روابط دیرینه فرهنگی که با یکدیگر دارند می‌توانند در زمینه‌های مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی همکاری خوبی داشته باشند.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha