۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
افزایش تقاضا برای دلار
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش تقاضا برای دلار

با توجه به افزایش انتظارات تورمی در آمریکا و در نتیجه افزایش انتظارات نرخ بهره ای برای نشست های آینده فدرال رزرو، تقاضا برای دلار باز هم افزایش داشته و تقاضا در بازار های سهام کاهش داشته است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- با توجه به افزایش انتظارات تورمی در آمریکا و در نتیجه افزایش انتظارات نرخ بهره ای برای نشست های آینده فدرال رزرو، تقاضا برای دلار باز هم افزایش داشته و تقاضا در بازار های سهام کاهش داشته است. در حال حاضر شاخص های داوجونز و S&P۵۰۰، در یک روند نزولی میان مدت در حرکت هستند و به محدوده های حمایت ماژور رسیده اند. شاخص داوجونز به محدوده حمایتی ۳۲۴۶۰ واحدی رسیده و واکنش به این محدوده با اهمیت است و احتمال اول همچنان عبور از این محدوده و ادامه روند نزولی میان مدت خواهد بود. شاخص S&P۵۰۰ به محدوده حمایتی ۴۰۶۰ رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. احتمال اول عبور از این محدوده و تقویت روند نزولی میان مدت است.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با توجه به اخبار و گمانه زنی ها از گسترش تحریم های نفتی بر علیه روسیه، قیمت همچنان در بالای سطح ۱۱۰ دلاری در نوسان است و نتوانسته از محدوده مقاومتی ۱۱۴ دلاری عبور کند و در شرایط پولبک به مقاومت شکسته شده در نوسان است. در میان مدت همچنان احتمال اول ادامه روند صعودی با پایان پولبک خواهد بود و واکنش به محدوده مقاومت ماژور ۱۱۳.۹۵ با اهمیت است.

۳️- در بازار طلا، با توجه به افزایش انتظارات نرخ بهره ای آمریکا و افزایش تقاضا برای دلار، قیمت دوباره به محدوده زیر ۱۹۰۰ دلار بازگشته و احتمال نزول قیمت در کوتاه مدت و میان مدت افزایش یافته است. سطح حمایتی ماژور ۱۸۵۳ دلاری در برابر نزول قیمت قرار دارد.

۴️- در برابری دلار به ین ژاپن، قیمت به محدوده سقف بیست ساله جدید قیمت در محدوده ۱۳۱.۲۵ رسیده و در آستانه عبور از این محدوده قرار دارد. در صورت عبور معتبر قیمت از این محدوده، احتمال صعود میان مدت قیمت تقویت خواهد شد.

۵️- در برابری یورو به دلار، در ادامه افزایش تقاضا برای دلار آمریکا، قیمت به کف پنج ساله در محدوده ۱.۰۴۷۱ رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. احتمال اول ادامه روند نزولی در میان مدت است و در صورتی که قیمت از این محدوده ماژور با اعتبار عبور کند، احتمال نزول قیمت در میان مدت افزایش خواهد یافت.

۶️- در برابری پوند به دلار، در ادامه افزایش تقاضا برای دلار آمریکا، قیمت به کف دو ساله در محدوده ۱.۲۲۵۱ رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. احتمال اول ادامه روند نزولی در میان مدت است و در صورتی که قیمت از این محدوده ماژور با اعتبار عبور کند، احتمال نزول قیمت در میان مدت افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۴۹٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha