۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
پیش بینی ثبات قیمت نفت حدود ۱۰۰-۱۱۰ دلار

پیش بینی ثبات قیمت نفت حدود ۱۰۰-۱۱۰ دلار

معامله گران پس از تحریم جدید پیشنهادی اروپا در انتظار شفافیت بیشتر بازار هستند.

به گزارش بازار، کشورهای عضو اتحادیه پیشنهاد تحریم نفت روسیه پس از سپری شدن دوره ی ۶ ماهه را داده اند. با اینکه تاکنون به طور مستقیم صنعت نفت روسیه تحریم نشده است اما کشور سیاست های داخلی خود را تغییر داده و علیه روسیه اعمال کرده اند. با این وجود پس از انتشار خبر مربوط توافق برای تعلیق و تحریم روسیه توسط اروپا، انتظار میرود معاملات بیشتری به خصوص در شرق دور انجام شوند.

ایران برای افزایش صادرات در صورتی که بازار اجازه دهد برنامه ریزی کرده است

در روز ۵ می ایران اظهار کرد در صورتیکه بازارها بسته های ارسالی آن را بپذیرند، ظرفیت صادراتی خود را افزایش خواهد داد. طبق گفته خجسته مهر، در صورتیکه شرایط بازار اجازه دهد ظرفیت صادراتی ترمینال خارک میتواند دو برابر بشود. بنا به گفته ی وی هدف گذاری ایران برای فروش نفت در ۲۰۳۰، تولید ۵.۷ میلیون بشکه در روز است که نسبت به سطح فعلی ۳.۸ میلیون بشکه در روز تقریبا ۵۰ درصد بالاتر است.

برنامه های جدید امریکا برای خرید نفت
دپارتمان انرژی آمریکا برنامه ریزی کرده است تا ۶۰ میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک خود در نیمه ی دوم ۲۰۲۳ با قیمت کمتر خرید کند. این برنامه برای پر کردن مجدد ذخایرش است که در سال های فعلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیش بینی ها برای قیمت های اتی
تحلیلگران S & P Global، تا آگوست متوسط قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلار را برای نفت متصور هستند و انتظار دارند پس از آن قیمت ها تا پایان سال کاهش داشته باشد.

کد خبر: ۱۴۹٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha