۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کاهش قیمت نفت در پی نگرانی از اقتصاد جهانی

کاهش قیمت نفت در پی نگرانی از اقتصاد جهانی

قیمت نفت به دلیل نگرانی‌های اقتصادی جهانی سقوط کرد. این در حالی است که اتحادیه اروپا درباره ممنوعیت نفت روسیه رأی نداده‌اند.

به گزارش بازار، قیمت نفت در معاملات امروز دوشنبه همراه با بازارهای سهام در آسیا کاهش یافت. کاهش قیمت نفت ناشی از ترس از رکود جهانی، می‌تواند تقاضای نفت را کاهش دهد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران به مذاکرات اتحادیه اروپا درباره تحریم نفت روسیه که انتظار می‌رود عرضه جهانی را تشدید کند، چشم دوخته‌اند.

در آغاز معاملات امروز، قیمت هر بشکه نفت برنت با ۲۸ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۱۱۲ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۱ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۹ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets، احساس ریسک گسترده‌تر ناشی از ترس از رکود اقتصادی و قرنطینه‌های چین عوامل اصلی فشار بر قیمت نفت هستند.

بازارهای مالی جهانی همچنین به دلیل نگرانی درباره افزایش نرخ بهره و قرنطینه‌های طولانی مدت COVID-۱۹ در چین که به اقتصاد شماره دو جهان آسیب می‌زند، نگران شده است.

تنگ ادامه می‌دهد: قراردادهای مداوم چین می‌تواند بر قیمت‌های کوتاه‌مدت نفت تأثیر بگذارد. کاهش قیمت توسط عربستان سعودی همچنین بازتاب نگرانی درباره تقاضای جهانی نفت است.

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، روز یکشنبه قیمت نفت خام آسیا و اروپا را برای ماه ژوئن کاهش داد.

هفته گذشته، قیمت نفت برنت و وست‌تی‌آی برای دومین هفته متوالی به دلیل نگرانی‌های عرضه پس از پیشنهاد کمیسیون اروپا برای تحریم نفتی روسیه به عنوان بخشی از سخت‌ترین بسته تحریمی خود بر سر درگیری در اوکراین، افزایش یافتند. این پیشنهاد مستلزم رای وحدت روی اعضای اتحادیه اروپا است.

با این حال، واسیلیف، معاون نخست‌وزیر بلغارستان شب گذشته گفت: این کشور تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه را اگر روسیه از تحریم پیشنهادی عدول نکند، وتو خواهد کرد.

روز یکشنبه، کشورهای گروه ۷ متعهد شدند که واردات نفت روسیه را ممنوع یا به تدریج متوقف کنند و واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه مدیران گازپروم بانک و سایر مشاغل اعمال کرد.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، روز یکشنبه گفت که ژاپن، بخشی از G۷ و یکی از پنج واردکننده بزرگ نفت خام جهان، واردات نفت خام روسیه را «اصولاً» ممنوع خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha