۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
پیش بینی برداشت ۵۴ هزار تن گندم در خراسان جنوبی| محدودیتی در خرید تضمینی نداریم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

پیش بینی برداشت ۵۴ هزار تن گندم در خراسان جنوبی| محدودیتی در خرید تضمینی نداریم

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۵۴ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت برداشت شود، گفت: هیچ محدودیتی برای خرید گندم از کشاورزان استان وجود ندارد.

مهدی جعفری در گفت وگو با بازار با اشاره به نزدیک شدن فصل برداشت گندم در استان بیان کرد: در سطح استان ۱۵ مرکز برای خرید حمایتی گندم از کشاورزان ایجاد شده تا گندم را از کشاورزان با قیمت مصوب دولت خریداری کنند.

وی سطح زیرکشت گندم در خراسان‌جنوبی را بالغ ‌بر ۱۷ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت ۵۴ هزار تن گندم برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یکی از طرح‌های حمایتی دولت برای کشاورزان را خرید حمایتی گندم است، افزود: هیچ محدودیتی برای خرید گندم از کشاورزان استان وجود ندارد.

جعفری ادامه داد: با توجه به اینکه امسال برداشت گندم در برخی از شهرستان‌های استان زودتر آغاز شده است، مراکز خرید هم آماده خریداری به موقع گندم از کشاورزان هستند.

بنا به گفته وی، براساس قیمت مصوب نرخ خرید هر کیلو گندم از کشاورزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

جعفری با اشاره به دیگر محصولات استراتژیک خراسان جنوبی بیان کرد: ۹۵ تا ۹۸ درصد زرشک بی دانه جهان در خراسان جنوبی تولید می‌شود لذا این امر می‌طلبد که با توسعه صنایع فرآوری، بیشتر زرشک تولیدی تبدیل به محصول ثانویه شود تا صادرات آن به بازار تمام کشورهای جهان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد تولید زرشک سال ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی فرآوری شد، گفت: سال گذشته ۲۲ هزار تن زرشک خشک در خراسان جنوبی تولید شد که از این میزان شش هزار تن آن جذب صنایع فرآوری شد.

جعفری ادامه داد: از شش هزار تن زرشک جذب شده در واحدهای فرآوری، حدود هزار و ۵۰۰ تن محصول ثانویه شامل آب زرشک، شربت زرشک، کنسانتره، مربا و لواشک زرشک تولید شد.

وی ادامه داد: همچنین سه هزار و ۵۰۰ تن از زرشک تولیدی سال ۱۴۰۰ در ۲۷ واحد خراسان جنوبی، برای ارائه به بازار بسته بندی شد.

کد خبر: ۱۴۹٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha