۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
ضرورت تثبیت سردهنه های کشاورزی| ساخت سد فینسک متوقف شد
در گفتگو با بازار؛

ضرورت تثبیت سردهنه های کشاورزی| ساخت سد فینسک متوقف شد

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با بیان اینکه بیشتر وقت کشاورزان را لایروبی سردهنه ها می گیرد، تثبیت این سردهنه ها را ضرروی دانست.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار خواستار برنامه ریزی آب منطقه ای برای تثبیت سردهنه های رودخانه های بخش دودانگه شد و گفت: چشمه های منطقه گرگین آباد در زمینه کشاورزی و آب معدنی کاربرد دارد.

وی با اظهار اینکه جنگل و دریا دو ثروت بی بدیل مازندران به شمار می رود خواستار بهره برداری و حفاظت مناسب از این ثروت شد و افزود: باید بهره برداری به گونه ای صورت گیرد تا در استان فقیری وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه سردهنه های کشاورزی هر سال سبب زحمت کشاورزان است، از کارشناسان آب منطقه ای خواست تا تدبیری مناسب داشته باشند وبا لایروبی آن کار کشاورزی تسهیل شود.

زارعی گفت: در حال حاضر بیشتر وقت کشاورزان را لایروبی سردهنه ها می گیرد بسیاری از آب های چشمه های منطقه از چشمه اسپی رود سرچشمه می گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با عنوان اینکه با حمایت مردم و دولت و دستور رئیس جمهور سد فینسک متوقف شده است، گفت: سرچشمه های آب های منطقه از چشمه اسپی رود بود که سد فینسک روی آن در دست ساخت بود.

کد خبر: ۱۴۹٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha