۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
 درآمد ۱۴۸۰ میلیارد ریالی تولیدات دامی عشایر گیلان
استاندار گیلان مطرح کرد:

درآمد ۱۴۸۰ میلیارد ریالی تولیدات دامی عشایر گیلان

رشت - استاندار گیلان درآمد ناخالص تولیدات دامی جامعه عشایر استان را یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال در سال اعلام کرد.

به گزارش بازار، ارسلان زارع در نشست با رئیس سازمان امور عشایری در استانداری اظهار داشت: گیلان  ۱۵ طایفه عشایری دارد و بر اساس آخرین آمار تعداد ۷۵۶ هزار و ۳۳۹ راس دام سنگین و سبک در اختیار دارند و درآمد ناخالص تولیدات دامی جامعه عشایر استان یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال است.

وی عدم انطباق آمار واقعی عشایر گیلان با آمار مرکز آمار را موجب بروز مشکلاتی در حوزه خدمات و یارانه تخصیصی به عشایر استان دانست و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، امور عشایری و جهاد کشاورزی باید به صورت مستمر در رفع تناقض آماری تلاش کنند تا این مشکل مرتفع شود.

دکتر زارع به تخصیص بودجه برای تجهیز ساختمان مدیریت امور عشایری گیلان در سال آتی اشاره و از سازمان امور عشایری کشور برای اختصاص سه دستگاه خودرو به استان تقدیر کرد.

کرم‌علی قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور نیز در سخنانی؛ با بیان اینکه عشایر مردمانی کم توقع هستند که زبان گویایی ندارند، گفت : پایداری عشایر ایران در تحریم ها و مشکلات مختلف کشور مثال زدنی است به گونه ای که می توان از آنان به عنوان سمبل مقاومت یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه عشایر جمعیتی تولیدکننده و دارای زندگی خودگردان هستند، افزود: خدمت به عشایر، خدمت به اقتصاد و توسعه مردم سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه شاخص توسعه انسانی در عشایر نسبت به روستا و شهر بسیار پایین است ، بر لزوم رفع و کاهش نابرابری ها تاکید کرد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به تصویب طرح ویژه ارتقای سطح سواد، دانش و مهارت و همچنین طرح ویژه فرهنگی و مذهبی افزود: برخی دستگاه های اجرایی هنوز نسبت به وظایف خود بی اطلاع یا بی توجه هستند این درحالیست که شاخص های برخورداری عشایر از هرگونه خدمات ، برای هر دستگاه به صورت مشخص اعلام شده است.

قندالی با تاکید بر ضرورت مطالعه جمعی عشایر استان گیلان و ارائه آخرین آمارهای مربوط به این بخش گفت: با توجه به اینکه زندگی در چادر بسیار سخت است باید شرایط لازم جهت مجوز ساخت سکونتگاه داده شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور به وضعیت نامناسب راه در مسیر عبور عشایر اشاره و بر لزوم فراهم کردن مسیر دسترسی مناسب ضمن حفظ پوشش طبیعی تاکید کرد.

کد خبر: ۱٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha