۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
طناب بازی شاخص در ۱۶۰۰

طناب بازی شاخص در ۱۶۰۰

بازار سرمایه امروز شاهد شکست روند نزولی حجم معاملات دو ساله بازار بود و در صورتی که برای یک هفته بالای ۷۰۰۰ میلیارد تومان معامله شود می توان به صعودی بودن بازار خوش بین شد

بازار داغ پالایشی ها

سمیه شوریابی؛ بازار: ایمان خاکپزان کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازار امروز هفدهم اردیبهشت بیان کرد: امروز بازار بورس با رشد ۱۴هزار واحدی تا محدوده یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحدی پیشروی کرد و ارزش معاملات خرد به ۶۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

نمادهای شپنا و شبندر بیشترین ورود پول حقیقی ها را از آن خود کردند و در مقابل نمادهای های وب و فملی بیشترین حمایت را از سوی حقوقی ها داشتند.

نمادهای شبریز، اسیاتک و وسینا سنگین ترین صف های خرید بازار را نیز داشتند.

نمادهای فبستم، سنوین، زگلدشت، فسدید، غسالم و تکنار حجم مشکوهای بازار امروز را شامل شدند.

بازار داغ پالایشی ها

خاکپزان با اشاره به تقاضای امروز در پالایشی ها افزود: در گروه های معاملاتی امروز، گروه پالایشی با توجه به رشد کرک اسپرد هم‌چنان پرتقاضا بودند. جالب است قیمت نمادهای شبندر، شبریز و شاوان در نزدیکی سقف های قیمتی سال ۱۳۹۹ می باشند. قیمت کرک اسپردی که شرکت های پالایشی در ۶ ماه اخیر تجربه کرده اند (۲۰ تا ۳۰ دلار)، در زمان ریاست جمهوری های پیشین حتی با قیمت نفت ۱۲۰ دلار تجربه نکرده بودند.

این مدرس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز شاهد تراز مثبت پول حقیقی به میزان ۲۱۱۱ میلیارد ریال در نمادهای پالایشی بودیم که در طی ماه های گذشته تکرار نشده بود.

گفتنی است نماد شپنا، پرحجم ترین نماد صنعت بود و حدود ۴۹۰ میلیون برگه سهم در آن جا به جا شد.

ورود پول به بازار و خروج از صندوق های در آمد ثابت را می‌توان گفت جز نکته های مهم امروز بود.

در گروه خودرویی هم حفظ محدوده ۲۴۰ تومانی برای نماد خودرو مهم است. امروز این گروه با نوسانات منفی همراه بود، معاملات نمادهای خودرو، خبهمن و خساپا در محدوده صفر تابلو به پایان رسید و نماد خزامیا نیز با تقاضا همراه بود.

تورم بیرون از بازار سرمایه را شاید مهم ترین دلیل رشد بازار سرمایه باید دانست، افزایش قیمت شکر، گندم، آرد و به احتمال زیاد باید منتظر افزایش مجدد لبنیات و شیر باشیم در بررسی ها در سال ۱۴۰۱ احتمال قیمت شیر به تنی ۱۲ میلیون تومان وجود دارد.

یکی از گروه هایی که هنوز افزایش نرخ نگرفته اند، گروه سیمانی می‌باشد و احتمال افزایش نرخ برای این گروه وجود دارد.

گروه غذایی هم امروز همچنان مورد توجه بازار بود و این نشان دهنده افزایش قیمت در نماد های این صنعت می باشد.

خاکپزان در انتها افزود: در هفته جاری درصورت شکست محدوده ۲۲۰ به بالا برای نماد تجارت، عامل محرک نیز برای گروه بانکی ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha