۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
تحریم‌ها نمی‌تواند اراده مردم روسیه را بشکند
وزیر خارجه روسیه:

تحریم‌ها نمی‌تواند اراده مردم روسیه را بشکند

وزیر خارجه روسیه گفت: تحریم‌های غرب و آمریکا در اراده مردم روسیه خللی ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش بازار، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مراسم ادای احترام به کهنه سربازان این کشور گفت: هیچ تحریمی نمی‌تواند اراده مردم روسیه را بشکند.

وی خاطر نشان کرد هیچ مجازاتی، هیچ تحریمی نمی‌تواند اراده مردم ما، اراده رهبری ما را که مصمم هستند از حقیقت تاریخی و منافع مشروع روسیه دفاع کنند و از ایجاد تهدید مستقیم علیه امنیت، فرهنگ و تاریخ ما درست در امتداد مرزهای ما جلوگیری کنند، در هم بشکند. این همان چیزی است که سال‌ها در جریان بوده است.

به گفته لاوروف آینده جهان در حال حاضر تعریف می‌شود، زیرا در حال تصمیم گیری است که آیا یک نظم جهانی چند قطبی وجود داشته باشد "که آمریکا آن را به طور کامل کنترل می‌کند، چیزی که واشنگتن می‌خواهد و سایر کشورهای غربی آن را تحمل کرده اند، یا این که جهانی عادل و دموکراتیک می‌خواهد.

او تاکید کرد روسیه همراه با اکثریت قریب به اتفاق کشورها" نظم جهانی عادلانه را خواستار هستند.

لاوروف افزود: تلاش‌های ما بر اساس گمانه‌زنی‌هایی مانند قوانینی نیست که آمریکایی‌ها ایجاد کرده‌اند و به دنبال تحمیل آن به دیگران هستند، بلکه بر اساس منشور سازمان ملل متحد است، سازمانی که پس از جنگ جهانی دوم تأسیس شد.

این دیپلمات ارشد روسیه خاطر نشان کرد کسانی که برابری را نمی‌پذیرند و می‌خواهند (خواسته‌های خود را) به جهان دیکته کنند، تلاش می‌کنند تا آرمان‌های عدالت و برابری حاکمیتی همه کشورها را که در این سند آمده است، بازنویسی کنند.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha