۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
زیرساخت های منطقه آزاد تجاری مهران تا پایان امسال تکمیل می شود
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:

زیرساخت های منطقه آزاد تجاری مهران تا پایان امسال تکمیل می شود

ایلام- دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: با اختصاص اعتبارات لازم زیرساخت های منطقه آزاد تجاری مهران تا پایان امسال تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید محمد ظهر شنبه در افتتاح دفتر منطقه آزاد تجاری مهران اظهار کرد: پس از تصویب اساسنامه در دولت، هیات مدیره معرفی و در منطقه مهران مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه برای تدوین طرح جامع حدود ۶ ماه نیاز است، گفت: تدوین طرح جامع براساس نیاز سنجی و منطبق با طرح ظرفیت ها و پتانسیل های استان ایلام خواهد بود.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه گفت: منطقه آزاد مهران اردیبهشت ماه سال گذشته تصویب و ابلاغ شد و دولت نیز طبق قانون موظف به پیگیری این منطقه برای تجارت و سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد: هفت هزار از این اراضی مهران جزو منطقه آزاد است و تلاش داریم موضوع تملک در اسرع وقت حل و فصل شود.

محمد عنوان کرد: مهران به دلیل طولانی و فرصت های ویژه اقتصادی یکی از بهترین گمرک های کشور از نظر صادرات به شمار می آید که مصداق آن این است که سال گذشته یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار صادرات از این مرز طی سال گذشته است.

وی تصریح کرد: صنایع موجود در منطقه آزاد مهران توسط مشاور در حال انجام است و منطقه آزاد اروند معین منطقه آزاد مهران خواهد بود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، مهران را دروازه صادراتی برای مبادلات غرب کشور عنوان کرد و گفت: زیرساخت های مرز مهران از جمله آب و برق و گاز اینترنت از الزامات سرمایه گذاری است و برای تجهیز این زیرساخت های رایزنی های با وزارتخانه ها انجام شده است.

کد خبر: ۱۴۹٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha