۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷
شفافیت عملکرد مالی شرکت‌ها و نهادهای دولتی مانع بروز فساد می‌شود
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

شفافیت عملکرد مالی شرکت‌ها و نهادهای دولتی مانع بروز فساد می‌شود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: شفافیت عملکرد مالی شرکت‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی ضمن بهبود عملکرد آن مجموعه ها، مانع بروز فساد و اخذ تصمیمات غلط می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ‌ صدیف بدری در خصوص ابعاد مختلف طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، گفت: شفافیت موجب می‌شود مردم از اقدامات و تصمیمات مسئولان دولتی، غیر دولتی و آرا و نظرات نمایندگان مجلس و سایر نهادها آگاه شوند. بی تردید افزایش آگاهی مردم به خودکنترلی در دستگاه‌ها منجر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم باید از تصمیمات مختلف در ارکان نظام اطلاع کافی داشته باشند، اضافه کرد: وجود شفافیت در قوای سه گانه به کارشناسی تر شدن تصمیم‌ها و بهبود سیاست گذاری‌ها منتهی می‌شود. از طرفی شفافیت عملکرد مالی شرکت‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی ضمن بهبود عملکرد آن مجموعه ها، مانع بروز فساد و اخذ تصمیمات غلط می‌شود.

وی رای نمایندگان به کلیات طرح شفافیت را گامی مثبت در مسیر سالم‌سازی تصمیمات و اقدامات دستگاه‌ها در حوزه های مالی، سیاسی و اقتصادی دانست و اظهار کرد: اینکه عملکرد مسئولان و نظرات آنها در رابطه با مسائل جاری کشور در منظر عموم قرار بگیرد، زمینه فراهم می شود مردم با اطلاع و آگاهی دقیق تر از موضوعات مختلف حمایت یا انتقاد می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شفافیت را مطالبه جدی مردم دانست و افزود: شفافیت عملکرد دستگاه‌های تصمیم‌گیر نظیر قوه مجریه، مقننه و قضاییه و نیز سایر نهادها، اثر بخشی تصمیمات را افزایش داده و مردم در زمان انتخابات با آگاهی بیشتر به افراد رای می‌دهند.

کد خبر: ۱۴۸٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha