۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه گذاران در مهران ایجاد شود
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور:

معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه گذاران در مهران ایجاد شود

ایلام- دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور خواستار ایجاد معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه گذاران در مهران شد و گفت: دنبال فروش زمین در منطقه آزاد مهران نیستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید محمد صبح شنبه در مراسم معارفه مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران در محل استانداری ایلام اظهار کرد: دنبال فروش زمین در منطقه آزاد مهران نیستیم و این‌بحث را نخواهیم داشت و زمین به عنوان آورده سهم دولت برای سرمایه گذاران در قالب مشارکت در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از محوره های منطقه آزاد مهران ظرفیت منابع نفت و گاز است که تلاش می شود که مشوق های در حوزه نفت و گاز و صنایع پایین دستی حوزه نفت و گاز از حمله معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاران ایجاد شود.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور افزود: طرح جامع منطقه آزاد مهران پس از تصویب اساسنامه در هیئت دولت و مشخص شدن مدیرعامل و هیئت مدیره در دستور کار خواهد گرفت.

وی گفت: همزمان با طرح جامع بحث زیرساخت های منطقه از جمله آب و برق و اینترنت و سایر زیرساخت ها در منطقه ایجاد می شود.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که طرح جامع منطقه آزاد مهران منطبق با معیشت مردم استان ایلام در نظر گرفته می شود، اظهار داشت: برای این طرح در فاز اول ۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

راه اندازی منطقه آزاد مهران فتح بابی برای توسعه استان است
استاندار ایلام نیز در این آئین بیان کرد: هفت هزار هکتار در منطقه آزاد مهران وجود دارد که پنج هزار هکتار از این میزان متعلق به دولت است.

حسن بهرام نیا بیان کرد: راه اندازی منطقه آزاد مهران فتح بابی برای توسعه استان است.

وی تصریح کرد: امروز، آغاز کار رسمی اجرایی یک موقعیت است که در راستای اشتغالزایی و ارتقای سطح درآمد در قالب تولیدات، صادرات و رونق کسب و کار و جنب و جوش اقتصادی در استان است.

استاندار ایلام لازمه داشتن مدیرعامل منطقه آزاد مهران را منوط به تشکیل هیئت مدیره منطقه آزاد مهران دانست و گفت: در این راستا مصوب شدن اساسنامه در دولت ضرورت دارد و پس از تصویب اساسنامه، هیات مدیره تشکیل و پس از آن مدیرعامل مناطق آزاد مشخص می شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha