۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
روند نزولی شاخص های سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

روند نزولی شاخص های سهام

در شاخص داوجونز، سطح حمایتی ۳۲۴۶۰ واحدی در برابر نزول شاخص قرار دارد.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- پس از آنکه بازار سهام نسبت به اخبار افزایش قابل پیش بینی ۰.۵ درصدی نرخ بهره در آمریکا واکنش کوتاه مدت صعودی داشت. با پایان هیجانات اولیه، تقاضا برای سهام ها کاهش یافت و بدلیل افزایش انتظارات تورمی و در نتیجه افزایش انتظارات نرخ بهره ای، شاخص های سهام نیز به روند میان مدت نزولی بازگشته اند و شاخص های داوجونز و S&P۵۰۰ از نظر تکنیکالی، در شرایط تمایل به نزول در حرکت هستند. در شاخص داوجونز، سطح حمایتی ۳۲۴۶۰ واحدی در برابر نزول شاخص قرار دارد. ضمن اینکه امروز شاخص های اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا، اعلام می شود، که می تواند بر روند تقاضا برای بازار سهام نیز تاثیرگذار باشد.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با توجه به اخبار جدی شدن موضوع تحریم های نفتی جدید بر علیه روسیه، تقاضا برای نفت خام باز هم افزایش داشته و قیمت سطح مقاومتی ۱۱۰ دلار برای هر بشکه را شکسته و در کوتاه مدت و میان مدت، احتمال اول ادامه روند صعودی خواهد بود.

۳️- در بازار طلا، قیمت پس از یک اصلاح کوتاه مدت، با افزایش تقاضا برای دلار، به موج نزولی بازگشته و دوباره به کانال ۱۸۰۰ دلاری وارد شده است. در حال حاضر قیمت به میانگین مهم ۲۰۰ روزه رسیده و واکنش به این محدوده حمایتی تعیین کننده خواهد بود. ضمن اینکه امروز شاخص های اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند تقاضا برای دلار آمریکا و در نتیجه قیمت طلا، تاثیرگذار باشد.

۴️- در برابری پوند به دلار، روز گذشته نشست کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی برتیانیا برگزار شد، که نتیجه آن افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره بود، با این وجود، با توجه به افزایش انتظارات تورمی و در نتیجه نرخ بهره ای در آمریکا، تقاضا برای دلار نسبت به پوند افزایش داشته و قیمت سطح حمایتی دو ساله را در محدوده ۱.۲۴۱۱، با اعتبار شکسته و در میان مدت، احتمال اول ادامه روند نزولی خواهد بود. در کوتاه مدت قیمت نسبت به محدوده شکسته شده، پولبک داشته و در حال حاضر به موج نزولی بازگشته است. امروز شاخص های اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا نیز اعلام می شود، که می تواند بر روند تقاضا برای دلار تاثیرگذار باشد. ضمن اینکه شاخص ماهانه میانگین تغییرات دستمزد ها در آمریکا نیز از شاخص های تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۸٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha