۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
نرخ تورم سالانه در ترکیه حدود ۷۰ درصد

نرخ تورم سالانه در ترکیه حدود ۷۰ درصد

سازمان آمار ترکیه در پایان جلسۀ امروز پنجشنبه نرخ تورم در این کشور را ۶۹.۹۷ اعلام کرد.

به گزارش بازار، سازمان آمار ترکیه در پایان جلسه امروز پنجشنبه ارقام مربوط به نرخ تورم در این کشور را اعلام کرد.

بر این اساس نرخ تورم در بخش مصرف کننده در ماه آوریل سال جاری میلادی ۶۹.۹۷ درصد اعلام شد.

بر اساس اعلام سازمان آمار ترکیه نرخ تورم در بخش مصرف کننده در ماه مارس نیز ۶۱.۱۴ درصد بوده است که با افزایشی ۸.۸۳ درصدی به ۶۹.۹۷ درصد رسیده است.

طبق این داده‌ها نرخ تورم در ترکیه در بخش مصرف کننده در ماه آوریل به نسبت آخرین ماه از سال گذشتۀ میلادی ۳۱.۷۱ درصد و به نسبت ماه آوریل سال گذشته میلادی ۶۹.۹۷ درصد افزایش داشته است که این میزان بر اساس میانگین دوازده ماه گذشته ۳۴.۴۶ درصد محاسبه می‌شود.

داده‌های آماری سازمان آمار ترکیه حاکی از آنست که کمترین افزایش قیمت سالانه با ۱۸.۷۱ درصد در بخش ارتباطات و با ۲۶.۲۳ درصد در بخش پوشاک بوده است.

از سوی دیگر بیشترین افزایش قیمت نیز با ۱۰۵.۸۶ درصد در بخش حمل و نقل، با ۸۹.۱۰ درصد در بخش خوراکی و با ۷۷.۶۴ درصد در بخش لوازم خانگی بوده است.

بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه از ۴۰۹ مورد موجود در سبد کالای مورد محاسبۀ این سازمان قیمت ۲۷ کالا کاهش، قیمت ۴۵ کالا تغییری نکرده و قیمت ۳۳۷ کالا افزایش یافته است.

گفتنی است شرکت غیر دولتی ً اناگ ً که از شرکت‌های معتبر ترکیه در بحث تحقیقات نرخ تورم می‌باشد نرخ تورم ماهانه در این کشور را ۸.۶۸ درصد و نرخ تورم سالانه منتهی به پایان ماه آوریل را ۱۵۶.۸۶ درصد اعلام کرده است.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha