۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
کاهش تقاضا برای دلار
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش تقاضا برای دلار

در شرایطی که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را به میزان ۰.۵ درصد افزایش داد، اما با توجه به اینکه این افزایش تقریبا قطعی بود، توجه فعالین به انتظارات آینده نرخ بهره ای جلب شده بود.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- در شرایطی که روز گذشته فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را بمیزان ۰.۵ درصد افزایش داد، اما با توجه به اینکه این افزایش تقریبا قطعی بود و خبر آن بنوعی از قبل تاثیر خود را در بازار گذاشته بود، توجه فعالین به انتظارات آینده نرخ بهره ای جلب شده بود، که جروم پاول، رییس فدرال رزرو، تاکید کرد که نوبت بعدی افزایش بر اساس انتظار ها بمیزان ۰.۷۵ درصد نخواهد بود و همین موضوع موجب کاهش مجموع انتظارات نرخ بهره ای گردید و تقاضا برای دلار را کاهش داد. از طرفی در بازار سهام نیز که از قبل تاثیر افزایش نرخ بهره لحاظ شده بود، با این خبر، سطح تقاضا تا حدودی افزایش یافت و شاخص ها در شرایط اصلاح صعودی قرار گرفت. هر چند از نظر فاندامنتالی و تکنیکالی، همچنان در میان مدت احتمال اول برگشت به موج نزولی با پایان اصلاح خواهد بود.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با توجه به برنامه ریزی ها در اتحادیه اروپا برای افزایش تحریم های سوختی و نفتی بر علیه روسیه، قیمت به کانال ۱۱۰ دلاری رسیده و در این محدوده در شرایط اصلاح زمانی در نوسان است و احتمال اول در میان مدت ادامه روند صعودی با پایان اصلاح خواهد بود و از نظر تکنیکالی، واکنش قیمت نسبت به محدوده مقاومتی مهم و روانی ۱۰۰ دلار برای هر بشکه، با اهمیت خواهد بود.

۳️- در بازار طلا، با وجود آنکه مطابق پیش بینی ها، نرخ بهره آمریکا با افزایش ۰.۵ درصدی همراه بود، اما بدلیل آنکه انتظارات نرخ بهره ای پس از سخنرانی جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا، با کاهش همراه بود، تقاضا برای طلا در کوتاه مدت افزایش داشت و قیمت به محدوده ۱۹۰۰ دلاری برگشت، که در حال حاضر در این محدوده در نوسان است و همچنان احتمال برگشت قیمت به موج میان مدت نزولی وجود دارد.

۴️- در برابری یورو به دلار، با وجود افزایش مورد انتظار در نرخ بهره آمریکا، اما کاهش انتظارات نرخ بهره ای موجب شده که قیمت از روی حمایت پنج ساله برگشته و در شرایط اصلاح کوتاه مدت قرار گیرد. با این وجود همچنان در میان مدت احتمال اول برگشت قیمت به موج نزولی است. از نظر تکنیکالی، واکنش قیمت نسبت به حمایت تاریخی و پنج ساله ی ۱.۰۴۷۱ با اهمیت خواهد بود.

۵️- در برابری پوند به دلار، در شرایطی که قیمت در محدوده کف دو ساله خود در نوسان است، فعالین در انتظار نتایج نشست بانک مرکزی بریتانیا برای افزایش نرخ بهره هستند. پیش بینی شده که این افزایش بمیزان ۰.۲۵ درصد خواهد بود و بیانیه و نشست خبری می تواند انتظارات نرخ بهره ای را برای آینده بانک مرکزی بریتانیا مشخص نماید. از نظر تکنیکالی، همچنان احتمال اول ادامه روند نزولی میان مدت خواهد بود، اما واکنش به حمایت ۱.۲۴۱۱ تعیین کننده است. در صورتی که انتظارات نرخ بهره ای و برنامه های کاهش سیاست های انبساطی قابل توجه باشد، می تواند موجب افزایش تقاضا برای پوند در برابر دلار شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha