۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
تداوم ثبت نام بافت فرسوده برای اخذ تسهیلات در زنجان
رئیس اداره برنامه ریزی راه و شهرسازی زنجان خبرداد؛

تداوم ثبت نام بافت فرسوده برای اخذ تسهیلات در زنجان

زنجان- رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی زنجان گفت:ثبت نام در بافت فرسوده در استان برای اخذ تسهیلات همچنان ادامه دارد.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، بهزاد کردلو با بیان اینکه از ۱۳ دی ماه سال گذشته سایت سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir فعال شده است، گفت: سازندگان بخش خصوصی در بافت‌های کم برخوردار و ناکارآمد شهری در استان زنجان می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام کرده و در سامانه مذکور ثبت نام کنند.

وی به آمار ثبت نام تسهیلات بافت فرسوده در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: تا پایان سال گذشته ۵۶۳ واحد مسکونی در این استان برای اخذ تسهیلات بافت فرسوده ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی زنجان، با بیان اینکه در شهرستان‌های زنجان، قیدار، ابهر و خرمدره برای استفاده از تسهیلات بافت فرسوده مسکن در سامانه مذکور ثبت نام کردند، گفت: در این میان بیشترین ثبت نامی ها برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده در استان مربوط به شهرستان زنجان می‌باشد

کردلو تاکید کرد: مکاتبات لازم با وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری صورت گرفته و متقاضیان به صورت مرحله‌ای برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده از طریق سامانه مذکور به بانک عامل معرفی می‌شوند.

وی متذکر شد: بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ حدود ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار بنای ناپایدار در محلات هدف بازآفرینی در کشور وجود دارد که برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که طی چهار سال آتی میزان بناهای ناپایدار در قالب نهضت ملی مسکن و با استفاده از تسهیلات بانکی و دیگر مشوق‌های لازم و با مشارکت بخش خصوصی نوسازی شوند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ساخت و سازها باید به سمت سبک‌سازی، سریع‌سازی و ارزان‌سازی سوق پیدا کند.

کردلو، با بیان اینکه ثبت نام برای اخذ تسهیلات بافت فرسوده مسکن در استان همچنان ادامه دارد، ابراز کرد: زنجانی‌ها می‌توانند در سایت سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت نام کرده و از این فرصت طلایی استفاده کنند.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha