۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
سقف گذاری تحویل اقلام دارویی به داروخانه‌ها با هدف کنترل قاچاق دارو
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد

سقف گذاری تحویل اقلام دارویی به داروخانه‌ها با هدف کنترل قاچاق دارو

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: در طرح ساماندهی ارز دارو و مقابله با خرده قاچاق دارویی، سقف گذاری تحویل اقلام دارویی به داروخانه‌ها انجام می‌شود تا دارو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

به گزارش بازار، محمدمهدی ناصحی افزود: اگر ساماندهی ارز که خواسته دولت و مجلس است اتفاق افتد، شرایط برای ساماندهی حوزه دارو نیز فراهم می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه ارکان از جمله سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید از نظر اعتباری برای ساماندهی حوزه دارو آمادگی داشته باشند و اگر قول دهند پرداخت‌ها به موقع انجام می‌شود ما هم در وزارت بهداشت از طریق کمیته‌های هفت گانه‌ای که تشکیل داده ایم، زمان بندی کار را مشخص کردیم و از نظر قیمت گذاری جدید کدینگ مشترک داروها و بیمه و اتباع خارجی که باید وزارت کشور تعیین کنند همه باید کامل شود تا طرح را اجرا کنیم.

محمدمهدی ناصحی تاکید کرد: اگر این اتفاق رخ دهد در جلوگیری از قاچاق و رفع مشکلات در تولید و توزیع و پخش دارو نقش مؤثری خواهد داشت، سامانه‌هایی که داریم اگر تلفیق شود و با سایر بخش‌ها از جمله بیمه‌ها و وزارت بهداشت یکپارچه شود منابع به درستی در اختیار مصرف کننده واقعی که مردم هستند قرار می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: پیشتر ۲۰ درصد داروی تولیدی یا وارداتی کشور با قیمت پایین و با یارانه دارو تهیه می‌شود که بخشی از آن قاچاق می‌شود.

وی افزود: ما حتی در طرح ساماندهی ارز برای هر خرده قاچاق هم سقف گذاری داریم. ارائه اقلام دارویی در داروخانه‌ها انجام شود تا اگر کسی به دارو احتیاج دارد به داروی مورد نیاز خود دست یابد و این یک کار اساسی در نظام سلامت است که امیدواریم به درستی اجرا شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha