۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸
بارورسازی ابرها در مرحله مطالعاتی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بارورسازی ابرها در مرحله مطالعاتی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای بارورسازی ابرها در قانون بودجه جهت ایجاد ساختار، انجام کارهای مطالعاتی و ایجاد تیم عملیاتی این مهم در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار، هادی بیگی نژاد، با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای بارورسازی ابرها در قانون بودجه ۱۴۰۱، گفت: از آنجا که در ایران برای بارورسازی ابرها ساختار و برنامه‌ریزی صورت نگرفته است به همین دلیل مبلغ فوق در قانون بودجه برای ایجاد ساختار، انجام کارهای مطالعاتی و ایجاد تیم عملیاتی در نظر گرفته شده، اما اینکه همه این بودجه تخصیص پیدا خواهد کرد یا خیر هنوز مشخص نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش‌های واصله چند مدل از بارورسازی ابرها در دیگر کشورها مطرح و اعلام شده که نتایج آن خوب بوده البته معایب و مزایایی نیز داشته است، به همین دلیل باید اجرای هر کدام از این مدل‌ها در ایران مورد مطالعه قرار گیرد.

وی اظهارکرد: مجلس به عنوان قانونگذار موظف به گذاشتن تکلیف قانونی برای این مهم بود لذا این وظیفه خود را انجام داد اما اجرای آن بر عهده دولت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: بودجه برای مطالعه و ساختارسازی در این زمینه در نظر گرفته شده و البته ممکن است در حین کار مطالعاتی به این نتیجه نیز برسند که از تجربه کشورهای دیگر نیز برای انجام این کار در داخل استفاده کنند.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha