۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
افزایش قیمت جفت ارز EUR/GBP برای سومین روز متوالی| تضعیف اقتصاد بریتانیا در برابر اروپا
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش قیمت جفت ارز EUR/GBP برای سومین روز متوالی| تضعیف اقتصاد بریتانیا در برابر اروپا

نمودارهای فعلی قیمت جفت ارز یورو/ پوند نشان دهنده دست بالای یورو در برابر ارز رسمی بریتانیا بوده و یورو موفق شد برای سومین جلسه متوالی ۰.۳۱ درصد افزایش قیمت را در برابر پوند ثبت نماید.

به گزارش بازار، نمودارهای فعلی قیمت جفت ارز یورو/ پوند نشان دهنده دست بالای یورو در برابر ارز رسمی بریتانیا بوده و یورو موفق شد برای سومین جلسه متوالی ۰.۳۱ درصد افزایش قیمت را در برابر پوند ثبت نماید.

حرکت قیمت همچنین الگوی پرچم صعودی در نمودار روزانه را تکمیل کرده و در صورتی که گاوها به عبور از موانع مختلف مقاومت های پیش رو ادامه دهند، راه را برای پیشرفت بیشتر قیمت این جفت ارز هموار خواهند کرد.

از نظر شرایط فاندامنتال، افزایش قیمت EUR/GBP همچنان از انتظار اتخاذ سیاست های تهاجمی بانک مرکزی اروپا در خصوص افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی در واکنش به افزایش تورم منطقه یورو و ضعیف‌تر شدن پایه‌های اقتصاد بریتانیا که نشات گرفته از تراز منفی تجاری این کشور است، تبعیت می کند.

هنگامی که بانک مرکزی انگلستان آخرین تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در روز پنجشنبه ۵ می اعلام کرد، این جفت مورد توجه قرار گرفت. بازارها در انتظار افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان (BoE ) هستند.

اکنون بازی تجاری برای جفت یورو/ پوند حول این محور در جریان است که آیا بانک های مرکزی هر دو طرف، نرخ بهره بانکی را مطابق انتظار بازار و با توجه به نرخ تورم افزایش خواهند داد یا خیر.

بدیهی است هر کدام از این دو بانک مرکزی دست بالا را در خصوص افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی داشته باشند، برنده بازی فعلی بازار فارکس در خصوص تعیین نرخ جفت یورو / پوند خواهند بود.

پیش بینی قیمت جفت ارز یورو / پوند

افزایش قیمت جفت ارز EUR/GBP برای سومین روز متوالی| تضعیف اقتصاد بریتانیا در برابر اروپا

الگوی مستطیلی که محدوده قیمت بالا و پایین دامنه نوسان قیمت را نشان می دهد همچنان دست نخورده و بدون تغییر باقی مانده است. در این محدوده، پرچم صعودی به حرکت بالقوه قیمت به سمت مقاومت ۰.۸۴۸۸۳ اشاره دارد.

البته رخداد این امر مستلزم شکستن سد ۰.۸۴۳۸۱ (بالاترین نرخ های ۱ و ۲۵ آوریل) و مقاومت ۰.۸۴۶۱۱ (بالاترین قیمت های ۱۷ مارس و ۲۸ آوریل) است. فراتر از مرز مستطیل مذکور، گاوها نیازمند شکست محدوده ۰.۸۵۱۰۵ (۳۰ مارس ۲۰۲۲) قبل از حرکت به سمت هدف بعدی یعنی ۰.۸۵۳۷۲ هستند.

در سمت دیگر، رد مقاومت ۰.۸۴۳۸۱ حرکت اندازه‌گیری شده را کوتاه کرده و راه را برای عقب‌نشینی بالقوه به سمت ۰.۸۳۹۳۲ یعنی جایی که مرز بالایی پرچم صعودی قرار دارد، باز خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۸٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha