۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
شاهد خروج غیرقانونی برخی کالاها از کشور هستیم
وزیر کشور:

شاهد خروج غیرقانونی برخی کالاها از کشور هستیم

نوشهر- وزیر کشور با اشاره به اختلاف قیمت برخی کالاهای اساسی و شایعه کمبود آن در داخل گفت: متاسفانه شاهد خروج غیرقانونی و قاچاق برخی کالاها هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه همایش چشم انداز اقتصادی با اشاره به اینکه بازدید از بندر و توسعه ظرفیت صادراتی و وارداتی از جمله اهداف سفر بوده است، افزود: همچنین جلسه ای با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد و مسائل از منظرهای مختلف در زمینه کشاورزی، صنعت سبز، جنگل، دریا، گل و گیاه و غیره بررسی شده است.

وی در پاسخ به کمبود شکر، روغن و ماکارونی و راهکارهای اتخاذ شده برای جبران کمبودها گفت: از نظر موجودی کالاها در داخل کشوری کمبودی نیست اما به دلیل اختلاف قیمت ها شاهد خروج کالاها به طور غیرقانونی از کشور هستیم.

وی ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا کارها را پیگیری می کند تا با قاچاق برخورد شود و برخی ها نیز کالاها را نگهداری کرده اند تا با قیمت های جدید عرضه کنند و این اقدام اگر خلاف ضابطه باشد احتکار محسوب و با آن برخورد می شود.

وحیدی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است که اگر کمبودی وجود داشته باشد جبران کنند.

وزیر کشور درباره کمبود ماکارونی و تغییر قیمت آرد صنف و صنعت گفت: موجودی های ماکارونی در بازار و انبارها باید با نرخ قبلی آرد عرضه شود و اگر قرار این باشد که با قیمت اضافه ای عرضه شود دولت از طریق تامین یارانه ها آن را جبران می کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha