۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
احتمال کاهش تقاضا در بازارهای مالی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال کاهش تقاضا در بازارهای مالی

در آستانه نشست با اهمیت فدرال رزرو آمریکا و احتمال بالای افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره آمریکا، بازار های سهام در شرایط اصلاح زمانی در حرکت هستند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- در آستانه نشست با اهمیت فدرال رزرو آمریکا و احتمال بالای افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره آمریکا، بازار های سهام در شرایط اصلاح زمانی در حرکت هستند و از نظر فاندامنتالی، احتمال کاهش تقاضا در بازارهای مالی و سهام در واکنش به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو وجود دارد. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در شرایط اصلاح عددی و زمانی کوتاه مدت در حرکت است و در میان مدت همچنان احتمال اول ادامه روند نزولی با پایان اصلاح خواهد بود.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با توجه به اخبار جدید از تحریم های نفتی و سوختی جدی تر بر علیه روسیه، تقاضا و قیمت نفت خام افزایش داشته است و با وجود اعلام اوپک مبنی از مازاد عرضه نفت، قیمت در موج صعودی در حرکت است و احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت ادامه روند صعودی خواهد بود. امروز شاخص هفتگی تغییرات موجودی ذخایر نفت خام اعلام خواهد شد، که پیش بینی می شود با کاهش همراه باشد و اعلام این شاخص می تواند بر روند میان مدت قیمت نفت خام تاثیر گذار باشد.

۳️- در بازار طلا، در آستانه نشست مهم فدرال رزرو آمریکا برای تصمیم گیری درباره نرخ بهره، قیمت در یک موج میان مدت نزولی در حرکت است و در حال حاضر در یک شرایط اصلاح زمانی کوتاه مدت قرار دارد و با توجه به احتمال بالای افزایش نرخ بهره آمریکا، احتمال ادامه موج نزولی در میان مدت وجود دارد.

۴️- در برابری دلار به ین، مقاومت بیست ساله شکسته شده و قیمت به بالای کانال ۱۳۰ ین در برابر هر دلار رسیده و در حال حاضر در شرایط پولبک و اصلاح زمانی در حرکت است، اما با توجه به واگرایی سیاست های بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو آمریکا، همچنان در میان مدت احتمال ادامه روند صعودی با پایان پولبک و اصلاح، وجود دارد.

۵️- در برابری یورو به دلار، در شرایطی که فعالین بازار در انتظار نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا و تصمیم گیری برای نرخ بهره هستند، قیمت در محدوده حمایت پنج ساله در نوسان است و در شرایط اصلاح زمانی در حرکت است. از نظر فاندامنتالی، احتمال اول در میان مدت، ادامه روند نزولی خواهد بود، زیرا احتمال بالایی برای افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره آمریکا وجود دارد. از نظر تکنیکالی، واکنش قیمت نسبت به حمایت تاریخی و مهم ۱.۰۴۷۰ تعیین کننده است.

کد خبر: ۱۴۸٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha