۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اشتغال در مازندران لازم است
وزیر کشور:

۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اشتغال در مازندران لازم است

نوشهر- وزیر کشور گفت: ایجاد ۵۳ هزار شغل در مازندران نیازمند ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی ظهر چهارشنبه در همایش تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در مازندران جذب سرمایه برای اشتغال را در استان ها ضروری دانست و گفت: به عنوان نمونه ایجاد ۵۳ هزار فرصت شغلی در استان نیازمند ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

وی بهبود فضای کسب و کار را از دیگر اولویت ها برشمرد و گفت: برنامه همگانی برای جهش و رشد باید تعریف کنیم.

وی به مسئله اوکراین اشاره و اضافه کرد: این بحران فرصت های اقتصادی خوبی برای کشور در حوزه های صادرات و سرمایه گذاری ایجاد کرد و مازندران باید از این فرصت استفاده کند.

وحیدی با تاکید بر اینکه مازندران نیازمند شرکت های بزرگ صادراتی است، تصریح کرد: اگر اقتصاد گردشگری دانش بنیان شود می توان با ۲۰۰ هزار هکتار زمین ۱۵ هزار میلیارد دلار ارزآوری داشت.

وی خاویار را منبع عظیم درآمدی برای کشور برشمرد و خواستار مشخص شدن هدف های صادراتی شد و گفت: تولید ناخالص داخلی استان مازندران حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است و باید این رقم ارتقاء یابد.

وزیر کشور آب و محیط زیست را از جمله مسائل مهم و حیاتی استان مازندران برشمرد و گفت: در مازندران طرفدار صنعت سبز هستیم و این صنعت باید در استان تعریف شود و باید از فعالان این حوزه حمایت صورت گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب موجود در کشور گفت: در استان مازندران ۱۳۰ واحد تملک شد که ۸۰ واحد غیرفعال است و باید این واحدها فعال سازی شود.

وحیدی با عنوان اینکه استراتژی گردشگری باید استان محور طراحی شود، گفت: همچنین اقتصاد دریا و جنگل باید برای استان تعریف شود.

وزیر کشور با اینکه شخصا تمایل به خروج دام از جنگل نیستم، تشکیل دامداری های بزرگ را برای حضور دامداران در جنگل و حفظ آن توسط مردم را ضروری دانست.

کد خبر: ۱۴۸٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha