۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
ادامه روند نزولی جفت ارز یورو - دلار| آیا ریزش قیمت ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه روند نزولی جفت ارز یورو - دلار| آیا ریزش قیمت ادامه خواهد داشت؟

نمودار قیمت روزانه جفت ارز EUR/USD همچنان نشانگر حفظ روند اصلاحی و نزولی است.

به گزارش بازار، نمودار قیمت روزانه جفت ارز EUR/USD همچنان نشانگر حفظ روند اصلاحی و نزولی آن است. در بازه زمانی یک روزه، میانگین های متحرک به شدت دچار نوسان بوده و اندیکاتور SMA ۲۰ روزه نیز مقاومت پویا قیمت را حدود ۱.۰۷۵۰ نشان می دهد.

ادامه روند نزولی جفت ارز یورو - دلار| آیا ریزش قیمت ادامه خواهد داشت؟

همچنین نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که پتانسیل صعودی برای این جفت ارز همچنان محدود باقی مانده است. این جفت نتوانست سودهای خود را فراتر از ۲۰ SMA ایستا افزایش دهد و اکنون حول محوز قیمت یاد شده شناور است.

اندیکاتورهای فنی شتاب اولیه خود را از دست داده اند و اکنون در اطراف خطوط میانی، زیر اوج های اولیه قیمت گیر کرده اند. به طور کلی، خرس‌ها کنترل خود بر بازار را حفظ کرده و این جفت به دنبال شکستن به زیر پایین‌ترین سطح سال یعنی نقطه ۱.۰۴۷۰ و همچنین در مسیر رسیدن به ۱.۰۳۳۹ قرار دارد که پایین‌ترین قیمت طی چند سال اخیر در ژانویه ۲۰۱۷ به این سو محسوب می شود. با توجه به موارد مذکور، مهمترین سطوح مقاومت و پشتیبانی جفت ارز EUR/USD عبارتند از:

سطوح پشتیبانی: ۱.۰۵۰۵ ۱.۰۴۷۰ ۱.۰۴۲۰

سطوح مقاومت: ۱.۰۵۹۵ ۱.۰۶۳۰ ۱.۰۶۸۰

تحلیل فاندامنتال
جفت یورو/دلار در روز سه‌شنبه مقداری تقاضای موقت پیدا کرد که در اوایل جلسه ایالات متحده به بالاترین سطح روزانه ۱.۵۷۷ رسید. ارزش دلار قبل از بسته شدن وال استریت به لطف انتشار داده های خوش بینانه دولت ایالات متحده در خصوص وضعیت اقتصادی این کشور بهبود یافت و این جفت ارز در حال حاضر در منطقه قیمتی ۱.۰۵۲۰ معامله می شود.

بازیگران بازار به طور موقت نگرانی های مربوط به رشد را کنار گذاشته و تمرکز خود را به بیانیه های بانک های مرکزی معطوف کرده اند. بانک مرکزی استرالیا تصمیم خود مبنی بر افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره را در اوایل روز سه شنبه اعلام کرد که بیشتر از توافق عمومی ۱۵ واحد بوده است.

فدرال رزرو ایالات متحده و بانک انگلستان نیز اواخر این هفته نشست های مربوط به تعیین سیاست پولی برگزار خواهند داشت که انتظار می رود هر دو تهاجمی تر عمل کرده و نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش یابند.

کد خبر: ۱۴۸٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha