۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸۷۰ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به‌ گزارش بازار، قیمت طلا امروز چهارشنبه به‌دنبال یک کاهش ناچیز در نرخ سود خزانه‌داری آمریکا و دلار ثابت شد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی افزایش قابل‌توجه نرخ بهره فدرال رزرو را در اجلاس دوروزه آن داشتند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸۷۰ دلار و ۵۶ سنت رسید. روز گذشته قیمت طلا تا ۱۸۴۹ دلار و ۹۰ سنت کاهش‌یافته بود که پایین‌ترین رقم از شانزدهم فوریه را نشان می‌داد.

قیمت طلا در معاملات آتی هم با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸۷۰ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید.

طبق گفته تحلیلگران، طلا در هفته‌های اخیر به‌دنبال بالا رفتن منحنی نرخ سود خزانه‌داری آمریکا کاهش قابل‌توجهی داشته، اما پایین آمدن این منحنی امروز از قیمت آن حمایت کرده‌است.

کاهش ۰.۳ درصدی ارزش دلار هم قیمت این فلز گران‌بها را برای دارندگان سایر ارزها مناسب‌تر کرده‌است.

شرکت‌کنندگان بازار انتظار دارند فدرال‌رزرو آمریکا در پایان اجلاس ۲ روزه خود در روز چهارشنبه نرخ بهره خود را ۵۰ واحد افزایش دهد تا تورم مهار شود.

با وجود این‌که طلا یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان تورم به حساب می‌آید، اما بالا رفتن نرخ بهره سود نگهداری آن را به صفر می‌رساند. این درحالی‌ است که بالا گرفتن تنش‌های ژئوپولیتیکی یا ترس از تورم می‌تواند طلا را یک‌بار دیگر به ۱۹۰۰ دلار در هر اونس برساند.

بالا رفتن ارزش دلار در برابر روپیه هند و یوآن چین به‌عنوان بزرگ‌ترین خریداران طلای دنیا، یک دوره پرچالش برای این فلز گران‌بها به وجود می‌آورد.

قیمت نقره با یک کاهش ۰.۱ درصدی به ۲۲ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسیده و پلاتین با ۳ درصد افزایش، ۹۶۲ دلار و ۹۳ سنت معامله می‌شود.

پالادیوم هم با ۲.۱ درصد افزایش به ۲۲۶۲ دلار و ۸۴ سنت رسیده‌ است.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha