۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
ورود سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای معطلی شیر خشک‌ها در گمرک

ورود سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای معطلی شیر خشک‌ها در گمرک

با ورود سازمان بازرسی و همکاری گمرک ضمن ترخیص حدود ۴۰ تن از شیر خشک‌های معطل مانده، قرار شد فرایند ترخیص سایر محموله‌های شیر خشک با سرعت بیشتری انجام و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

به گزارش بازار، کمبود شیرخشک‌های رژیمی در بازار و نوسانات قیمت این نوع شیرخشک در حالی رخ داده است که حجم بالایی از این شیرخشک‌ها که تاریخ ورودشان مربوط به اواخر سال گذشته می‌شود معطل ترخیص از سوی وارد کنندگان بوده است.

شیر خشک‌های متابولیک و رژیمی همچون سایر کالاهای سلامت محور مشمول ارز ترجیحی است و در چند سال اخیر که این ارز به کالاهای سلامت محور تخصیص داده شده است، این کالا تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز بوده است.

این شیر خشک‌های رژیمی برای کودکانی که به دلیل بیماری‌های متابولیک، عدم تحمل شیرهای معمول یا آلرژی دارند از سوی متخصصان کودکان تجویز می‌شود.

اخیرا به دلایل مختلف شاهد کمبودهای مقطعی در تامین این شیرخشک‌ها در بازار هستیم که با توجه به نوع شیر خشک‌ها که مربوط به بیماران متابولیکی می‌شود والدین را برای تامین شیرخشک مورد نیاز با مشکلات جدی روبرو کرده است.

با توجه به مشکلات به وجود آمده چندی پیش سخنگوی سازمان غذا و دارو از ورود بیش از یک میلیون قوطی محموله جدید شیرخشک رژیمی خبر داد و گفت: پس از پیگیری بیش از یک میلیون قوطی محموله جدید شیر خشک مخصوص نوزادان مبتلا به آلرژی و متابولیک به گمرک رسید تا پس از انجام فرایند شناسه گذاری، در دسترس عموم قرار گیرد.

معطلی حجم بالایی از این شیرخشک‌ها در گمرک برای ترخیص ناشی از اختلاف قیمت مصوب سازمان غذا و دارو و قیمت پیشنهادی صاحبان کالا است؛ که با ورود سازمان بازرسی در روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ و بررسی‌های صورت گرفته از سوی بازرسان این سازمان و همکاری گمرک تهران منجر به ترخیص حدود ۴۰ تن از این شیر خشک‌ها گردید.

این نکته حائز اهمیت است که تاریخ ورود اغلب این شیر خشک‌ها مربوط به اواخر سال ۱۴۰۰ است، درست زمانی که این شیرخشک‌ها در بازار با کمبود روبرو شد، برخی از وارد کنندگان واردات و دپو این شیر خشک را آغاز کردند و حالا که بازار برای تامین این نوع شیرخشک‌ها با مشکلاتی روبرو است نیز میلی به ترخیص آن ندارند.

با ورود سازمان بازرسی کل کشور و پیگیری از طریق سازمان غذا و دارو مقرر شد که فرایند ترخیص سایر محموله‌های شیر خشک وارد شده با سرعت بیشتری انجام و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha