۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
میزان تولید گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد افزایش یافت
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

میزان تولید گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد افزایش یافت

یاسوج- مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تولید گوشت قرمز در استان ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، فضل الله آذرفر بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:۶۰ در صد از گوشت استان در مناطق عشایری تولید می شود.

وی بیان داشت: سال گذشته، ۳۵هزار تن شیر، ۴۰۰ تن پشم و ۱۵۰ تن کشک در مناطق عشایری استان تولید شد.

آذرفر با بیان اینکه میزان تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری این استان در سال ۱۴۰۰ تاکنون نسبت به سال پیش ۹۰۰تن افزایش یافته است، گفت: میزان تولید گوشت قرمز عشایر کهگیلویه و بویراحمد که در سال‌ ۱۳۹۹ هشت هزار و ۱۰۰ تن بود هم اکنون به ۹ هزار تن رسیده است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بانکی از دلایل مهم افزایش تولید گوشت در مناطق عشایری استان است و از یک سال گذشته تاکنون هفت میلیارد و ۱۹۲ میلیون تومان تسهیلات بانکی خرید علوفه و پرواربندی به دامداران این مناطق پرداخت شده است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال گذشته شش میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و همچنین ۷۰۲ میلیون تومان از محل منابع مالی ماده ۱۰و۱۲ خشکسالی به متقاضیان عشایر این استان پرداخت شده است.

آذرفر با بیان اینکه مبلغ هر فقره از وام های مذکور براساس تعداد دام ها، ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان استف گفت: رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال برای عشایر و تامین گوشت و شیر مورد نیاز استان از اهداف پرداخت تسهیلات است.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha