۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
تشکل‌های کارگری مازندران امنیت شغلی ندارند
در گفتگو با بازار؛

تشکل‌های کارگری مازندران امنیت شغلی ندارند

ساری- دریابیگی، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران نبود امنیت شغلی را مشکل کارگران و تشکل‌های فعال کارگری در استان ذکر کرد.

نصرالله دریابیگی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت ۳۰۰ تشکل کارگری در استان اظهار داشت: به رغم وجود تشکل های مختلف، مشکلات کارگران در حوزه های مختلف همچنان وجود دارد.

وی مهمترین معضل را نبود امنیت شغلی ذکر کرد و گفت: بیش از ۹۸ درصد کارگران در استان امنیت غشلی ندارند و با آنکه ۷۰ شورای اسلامی کار و شمار زیادی انجمن های صنفی کارگری در استان فعال است باز همچنان حوزه کارگری دارای مشکلات فراوانی است.

وی ادامه داد: متاسفانه تشکل ها و تشکیلات کارگری هم ثبات و امنیت ندارند و مقررات و آیین های قانونی در حوزه تشکیلات کارگری اجرا نمی شود زیرا وقتی تشکل ها امنیت ندارند چگونه می توانند از حقوق کارگران دفاع کنند.

دریابیگی یادآور شد: چون تشکل های کارگری در کارخانه ها و واحدهای تولیدی امنیت ندارند، مطالبات کارگران را به نحو شایسته و مدنظر قانونی پیگیری نمی کنند و باید تبصره ماده ۷ به گونه ای اجرایی تا قانون عملیاتی شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران بزرگترین معضل کارگران استان را نبود امنیت شغلی بیان کرد و گفت: کارگر تحصیلکرده در واحدهای تولیدی امنیت شغلی ندارند و این درحالی که این کارگران عضو تشکل های کارگری هستند و نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند.

وی بر لزوم اصلاح تبصره ماده ۷ قانونی توسط دولت تاکید کرد و افزود: بیمه کاری از جمله مطالبات کارگران به شمار می رود و باید برای کار دائم و موقت قراردادهای دائم و موقت وجود داشته باشد.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha