۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
قیمت برق مصرفی کشاورزان افزایش نمی‌یابد
سخنگوی صنعت برق:

قیمت برق مصرفی کشاورزان افزایش نمی‌یابد

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از رد طرح تعرفه برق کشاورزان توسط نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: با رد این طرح، تغییری در قیمت برق مصرفی کشاورزان ایجاد نمی‌شود و قیمت‌ها همانند گذشته خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به جلسه مجلس شورای اسلامی در رابطه‌ با طرح مانع‌زدایی که روز شنبه برگزار شد، افزود: توسعه صنعت برق، محور این جلسه بود. در این باره پیش‌بینی شد کشاورزانی که برای چاه‌های کشاورزی خود بیش از مصرف، برق داشته باشند قسمت مازاد را با هزینه‌های تامین برق یعنی نرخ بدون یارانه پرداخت کنند اما نمایندگان در نهایت تصمیم به حذف این بند گرفتند.

وی ادامه‌داد: چرخه تأمین برق کشاورزان مانند قبل خواهد بود و هیچ مشکلی از این‌ جهت متوجه کشاورزان نیست و آنان مطابق گذشته قیمت برق کشاورزی خود را پرداخت خواهند کرد.

سخنگوی صنعت برق گفت: وزارت نیرو از این‌ جهت موافق طرح بود که از آب صیانت کند و خیلی به دنبال تأمین منابع مالی از آن نبود. دولت و وزارت نیرو مکلف شدند مابه‌التفاوت قیمت‌هایی که از طریق قانون به آن‌ها تکلیف شده را پرداخت کنند و بخشی از هزینه‌ها از طریق اوراق تسویه و پرداخت تسویه بدهی‌های بانکی و مالیاتی شرکت‌های خصوصی و پیمانکاران جبران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته این درآمدها کفایت منابع مورد نیاز را برای صنعت برق نمی‌دهد و همواره بخشی از هزینه‌ها را به پیمانکاران و تولیدکنندگان برق بدهکار هستیم که این مساله در تداوم فرسودگی‌های سیستم توزیع برق اثرگذار است.

رجبی مشهدی از پیش‌بینی یک ردیف اعتباری در بودجه امسال خبر داد و بیان‌داشت: این ردیف به‌صورت جمعی خرجی است و پیش‌بینی‌ شده از این طریق بخشی از مطالبات پیمانکاران و تولیدکنندگان برق را پاسخ بدهیم.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha