۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
روبل روسیه در رتبه دوم ارزهای بازارهای نوظهور

روبل روسیه در رتبه دوم ارزهای بازارهای نوظهور

افزایش ارزش روبل در برابر دلار، دومین رتبه بین ارزهای بازارهای نوظهور را در سال ۲۰۲۲ نشان داده است و در برابر شوک‌های خارجی مقاوم است.

به گزارش بازار، روبل روسیه در برابر دلار آمریکا دومین افزایش را میان ارزهای بازارهای نوظهور در سال جاری ثبت کرده است. طی چهار ماه اول سال، ارز روسیه در برابر دلار آمریکا ۶.۲ درصد افزایش یافت، در حالی که رئال برزیل، در راس این رتبه بندی، بیش از ۱۴ درصد در برابر دلار افزایش یافت. پزوی کلمبیا ۲.۵ درصد و راند آفریقای جنوبی و پزوی مکزیک به ترتیب ۱.۲ و ۰.۹ درصد در برابر دلار افزایش یافته اند. لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا ۹.۷ درصد کاهش داشت، پزوی آرژانتین ۱۰.۸ درصد و پوند مصر ۱۴.۹ درصد افت داشت. روپیه هند و بات تایلند به ترتیب ۲.۳ درصد و ۲.۷ درصد کاهش یافتند.

اسکندر لوتسکو کارگزار مسکو گفت درآمد روزانه حداقل ۱.۷ میلیارد دلار طی دو ماه گذشته در نوسان بوده است وعملکرد روبل به درآمدهای صادراتی در ماه های اول سال ۲۰۲۲ نسبت داده می شود. به نقل از ریانووستی، لوتسکو گفت: در نتیجه در ماه آوریل، رشد روبل شتاب گرفت و این رشد از ۱۸ درصد گذشت، علاوه بر این، واحد پول روسیه تنها واحد پولی در جهان است که در یک ماه گذشته در برابر دلار تقویت شده است. وی افزود که شاخص دلار در آوریل بیش از ۵ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسید، در حالی که سود اوراق خزانه داری ایالات متحده در آستانه چرخه جدید افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل ماه می افزایش یافت. با وجود اعمال تحریم‌ها علیه مسکو در واکنش به حمله به اوکراین، روبل به پایین‌ترین سطح تاریخی حدود ۱۵۰ در هر دلار سقوط کرد، اما از آن زمان ارزش آن تقریباً دو برابر شده است.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha