۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
بحران آب بین‌استانی شده است| لزوم تسریع در ایجاد آب‌شیرین‌کن‌ها در استان بوشهر
استاندار بوشهر تاکید کرد:

بحران آب بین‌استانی شده است| لزوم تسریع در ایجاد آب‌شیرین‌کن‌ها در استان بوشهر

بوشهر- استاندار بوشهر با بیان اینکه بحران آب بین‌استانی شده است بر لزوم تسریع در ایجاد آب‌شیرین‌کن‌ها در استان بوشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر امروز در بازدید از محیط‌های کارگری در شهرک صنعتی بوشهر با تبریک عید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم اظهار داشت: امیدوارم بهره‌ معنوی لازم را از این ماه عزیز برده باشیم.

وی با گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت روز کارگر به کارگران استان افزود: تامین شرایط رفاهی و کاری مناسب برای کارگران وظیفه مسئولان است.

استاندار بوشهر بر لزوم عملیاتی کردن مصوبات جلسات تاکید کرد و یاداور شد: تصمیماتی که در جلسات گرفته می‌شود باید عملیاتی و اجرایی شود و نباید روی کاغذ بماند.

لزوم تعیین تکلیف اراضی صنعتی
محمدی‌زاده خواستار تعیین تکلیف اراضی در مجموعه‌های صنعتی شد و گفت: در سال‌های گذشته، یکسری اراضی به افرادی که ادعای سرمایه‌گذاری داشتند واگذار شد که به هر دلیلی نتوانستند کار کنند و این اراضی حتما باید تعیین تکلیف شوند.

وی ابراز داشت: باید کسانی که قصد کار کردن ندارند زمین‌ها را واگذار کنند، چرا که هیچ دلیلی ندارد زمینی را برای کسی نگه داریم، در حالی که سرمایه‌گذار جدید منتظر زمین است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه روند استان روند در حال پیشرفت است افزود: استان بوشهر بدلیل ظرفیت‌های خدادادی که در حوزه‌های دریایی، کشاورزی، صنعت و انرژی و خدمات دارد، زمینه‌های کاری زیادی دارد و اگر محیط امن همراه با وحدت باشد، سرعت سرمایه‌گذاری بالا می‌رود.

فعالیت ۴۵ واحد پتروشیمی در استان
استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت ۴۵ مجموعه پتروشیمی در استان بوشهر اظهار کرد: بزرگترین مجتمع پتروشیمی کشور در استان بوشهر است؛ اکنون ۲۳ واحد پتروشیمی فعال است و ۱۸ واحد پتروشیمی در حال ساخت است و تا دو سال آینده واحدهای پتروشیمی به بالای ۴۵ واحد خواهد رسید.

وی به پرداخت یارانه برای حامل‌های انرژی در پتروشیمی‌ها و صنایع اشاره کرد و گفت: اکنون گازوئیل را لیتری ۸۰۰ تومان می‌دهیم و این در حالیست که در جهان لیتری ۱۵ هزار تومان است.

محمدی‌زاده تاکید کرد: فردا که یارانه انرژی را نتوانیم بدهیم دیگر برای کارخانه‌دار نمی‌صرفد.

وی اضافه کرد: تعدادی از کارخانه‌دارهای مناطق مرکزی و شمالی کشور پیشنهاد دادند که همین‌جا در بوشهر، زمین به ما واگذار کنید تا سرمایه‌گذاری کنیم و به فضل خدا بزودی شتاب سرمایه‌گذاری در استان بالاتر می‌رود.

استاندار بوشهر از بحران آب بین‌استانی خبر داد و گفت: تا چند وقت پیش، بحران آب بین کشورها بود ولی الان بین استان‌ها و شهرستان‌هاست و این بسیار مساله قابل توجهی است که باید رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: استان بوشهر ۹۰۰ کیلومتر ساحل دارد و به خلیج فارس وصل هستیم و باید آب‌شیرین‌کن‌ها را گسترش دهیم و در کنار تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید زمین اضافه کنیم و توسعه بیشتری بدهیم.

خروج صنایع آلاینده از شهر بوشهر
استاندار بوشهر بر لزوم ایجاد شهرک صنعتی ۳ در بوشهر تاکید کرد و افزود: در بوشهر در کنار شهرک صنعتی ۱ و ۲ باید شهرک ۳ را احداث کنیم.

محمدی‌زاده خواستار خروج صنایع آلاینده از شهر بوشهر شد و گفت: صنایع آلاینده شهر بوشهر باید بیرون از شهر مستقر شوند.

وی از توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف استان خبر داد و بیان داشت: در دشتستان باید شهرک صنعتی برازجان را گسترش دهیم و در آبپخش و سعدآباد نیز نواحی صنعتی ایجاد کنیم.

استاندار بوشهر خواستار فعالیت مجدد شهرک زیست فناوری دلوار شد و گفت: در این شهرک، سرمایه گذاری شده ولی به دلیل کم‌کاری و اهمال نیمه تعطیل است و باید فعال شود.

محمدی زاده خواستار تخصیص زمین به شرکت‌های دانش بنیان شد و افزود: از شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حمایت کنیم و زمین‌ لازم‌را از طریق اجاره یا واگذاری در اختیار آنها قرار دهیم.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha