۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
تسهیلات لازم برای بازسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد فراهم است
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

تسهیلات لازم برای بازسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد فراهم است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: تسهیلات لازم برای ۱۵۰ هزار واحد مسکونی که قرار است سالانه بازسازی و نوسازی شود در قانون بودجه پیش بینی شده است.

به گزارش بازار، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: در قانون بودجه امسال ظرفیت خوبی در این زمینه لحاظ شده است که از ۱۵ اسفند پارسال تاکنون معرفی آن به بانک عامل یعنی بانک مسکن انجام می شود.

وی افزود:‌ در این دوره استان تهران ۲ هزار و ۸۰۰ واحد، آذربایجان شرقی هزار و ۵۰۰ واحد، مازندران هزار و ۱۰۰ واحد، اصفهان هزار واحد و استان گلستان ۷۰۰ واحد معرفی شده اند.
آئینی افزود: بر این اساس ۱۵ هزار و ۲۶۹ واحد به بانک مسکن معرفی شدند که مشکلی به لحاظ تامین منابع انها نیز وجود ندارد.

وی از مردم ساکن در بافت فرسوده و سازندگان خواست از ظرفیت خوب این طرح و تسهیلات اسکان موقت و تسهیلات نوسازی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به بخش خدمات رونمایی و زیربنایی نیز گفت: خوشبختانه ظرفیت خوبی در قانون بودجه امسال در این زمینه دیده شده است که می توان به ظرفیت بند « ۶» تبصره ۱۰ و بند «د» تبصره ۱۱ اشاره کرد.
وی گفت: اعتبار خوبی برای محرومیت زدایی و خدمات در بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی و شرکت بازآفرینی و سازمان اجتماعی کشور اختصاص پیدا کرده است که در بند «ک» تبصره ۱۱ زمینه اهدای سند با اولویت سکونتگاه غیر رسمی فراهم شده تا وقتی که سند واحد مسکونی را دریافت می کنند بتوانند برای نوسازی از تسهیلات نیز استفاده کنند.

وی در مورد صدور مجوزها نیز گفت:‌ مصوبه شورای اداری کشور از گذشته در این زمینه وجود دارد که زمان صدور پروانه ساخت از یک هفته تا یک ماه دیده شده است در حالی که زمان صدور پروانه ساخت در دنیا به طور متوسط ۱۵ تا ۲۵ روز است در کشور ما به طور متوسط برای صدور پروانه ۸-۷ ماه طول می کشد.

وی افزود: زمان صدور پروانه در تهران برای متقاضیان به دلیل زمانبر بودن مراحل اداری و نظام مهندسی بیشتر است و شهردار تهران قول داد تا دو ماه کاهش یابد.

آئینی گفت: سامانه تسهیلات در اختیار ماست و زمانی که متقاضیان وارد سامانه می شوند پروانه ساخت را دریافت کرده اند لذا نمی توانیم نظارتی بر زمان صدور پروانه داشته باشیم اما با هماهنگی سازمان شهرداری ها که ناظر بر شهرداری ها هستند می توانند بر این موضوع کنترل داشته باشند و گزارش را برای ما ارسال کنند.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha