۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
سیر تا پیاز تسهیلات ساخت مسکن در فارس| پرداخت وام ۴۰۰ درصد رشد کرد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سیر تا پیاز تسهیلات ساخت مسکن در فارس| پرداخت وام ۴۰۰ درصد رشد کرد

شیراز- مدیر شعب بانک مسکن فارس ضمن تشریح وضعیت تسهیلات ساخت مسکن در این استان گفت: برای ساخت مسکن در شیراز ٦٠٠ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

بازار؛ گروه استان ها: تامین مسکن یکی از مهمترین چالش های مردم طی چند سال گذشته بوده است. اما شرایط اقتصادی و بازار مسکن طی این مدت باعث شده که تامین آن به رویایی دور و دراز برای مردم تبدیل شده است. در این سالها دولت ها اقدامات زیادی را برای تامین مسکن انجام داده و آثار مثبتی هم در پی داشته اما متاسفانه همچنان مشکلات مرتفع نشده و تا رفع آن راه زیادی باقی مانده است.

دولت سیزدهم نیز اصلی ترین شعار خود را تقویت بخش عرضه از مسیر کمک به تولید چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال اعلام کرده و برنامه اجرایی خود را در قالب نهضت ملی مسکن و جهش تولید آغاز کرده است.

افزایش ۳۰ درصدی سقف تسهیلات ساخت در سال جاری
مدیر شعب بانک مسکن استان فارس از افزایش ۳۰ درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

احمد علی جعفری در گفتگو با بازار عنوان کرد: تسهیلات ساخت برای سازندگان حرفه ای که از فناوری نوین نیز استفاده کنند، به ۶۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: به سازندگان غیرحرفه ای که از فناوری نوین ساخت در پروژه خود بهره بگیرند، ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ازای احداث هر واحد مسکونی پرداخت می شود؛ سازندگان، انبوه سازان و شرکتهای ساختمانی می توانند از این تسهیلات در سقف های مختلف برای ساخت مسکن استفاده کنند.

مدیر شعب بانک مسکن استان فارس با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات ساخت تا سقف های گفته شده برای کلانشهر شیراز و ۱۱ شهر دیگر تعریف شده است، گفت: در شهرهای مذکور، به سازندگان حرفه ای که از فناوری نوین ساختمانی استفاده نکنند، ۵۰۰ میلیون تومان و به سایر سازنده ها نیز ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده ساخت پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در سایر مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، سقف تسهیلات به ترتیبی که برای سازندگان بر اساس مبالغ مذکور، ۵۰۰ میلیون تومان، ۴۵۰ میلیون تومان، ۴۰۰ میلیون تومان و ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی و همچنین در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، سقف این تسهیلات در چهار حالت ذکرشده به ترتیب ۴۵۰ میلیون، ۴۰۰ میلیون، ۳۵۰ میلیون و ۳۰۰ میلیون تومان قابل پرداخت است.

بنا به اظهارات جعفری مجموع تسهیلات پرداختی در بخش مشارکت ساخت در سال ۱۴۰۰ در استان فارس بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در مقایسه با رقم مربوط به تسهیلات پرداختی در این حوزه در سال ۹۹ معادل ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

پرداخت سقف تسهیلات در حوزه ساخت مسکن مهمترین اقدام بانک مسکن در سال جاری برای ایجاد رونق در بخش مسکن و ساختمان است

وی افزایش سقف تسهیلات در حوزه ساخت مسکن را مهمترین اقدام بانک مسکن در سال جاری برای ایجاد رونق در بخش مسکن و ساختمان دانست و گفت: با افزایش بیش از ۳۰ درصد ی تسهیلات ساخت نسبت به سال گذشته پیش بینی می شود، بخش قابل توجهی از هزینه های احداث واحد مسکونی، با تسهیلات جدید بانک مسکن پوشش داده شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان فارس بیان کرد: یکی از مزایای تأمین مالی مسکن از مسیر تسهیلات این است که انحراف کمی در تسهیلات خواهیم داشت از آنجا که بانک بر اساس میزان پیشرفت پروژه به سازنده پول پرداخت می کند، پرداخت این تسهیلات به نفع بخش تولید و عرضه مسکن خواهد بود.

ه گفته وی با ساخت مسکن، منابع از فعالیتهای نامولد به سمت فعالیت تولیدی ساخت مسکن هدایت می شود، در واقع پرداخت این تسهیلات، منابع را از بخشهای غیرمولد به سمت بخشی که با ایجاد رفاه عمومی و با رشد اقتصادی و اشتغال همراه است، هدایت می کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha