۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
۹۸ هزار واحد مسکن در اردبیل مقاوم‌سازی شد
مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل:

۹۸ هزار واحد مسکن در اردبیل مقاوم‌سازی شد

اردبیل- مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل گفت: بیش از ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد مسکن روستایی استان مقاوم‌سازی شده است.

فرهاد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ۶۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل مقاوم‌سازی شده و ادامه روند بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را در سطح استان شاهد هستیم.

وی سهمیه تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی را در سال گذشته سه هزار و ۶۴۱ واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: تاکنون پایان کار ۷۶۷ واحد مسکونی صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل تصریح کرد: تعداد سهمیه تخصیصی تفاهمنامه برنامه و بودجه در قالب مسکن محرومان در سال گذشته تعداد سه هزار واحد مسکونی بوده که تاکنون پایان کار ۲ هزار و ۹۰۶ واحد صادر شده است.

سبحانی سهمیه خانواده‌های دو معلول را ۱۰۶ واحد و تفاهمنامه ایتام کمیته امداد و بهزیستی را ۲۳ واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: سهمیه تفاهمنامه مشترک با بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی ۶۴۰ واحد مسکونی است.

وی در مورد طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: روند اجرایی در ۱۵ شهر با ظرفیت ساخت ۲ هزار و ۹۲۵ واحد مسکونی در حال انجام است.

سبحانی تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده در سامانه را بیش از ۳۴ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد واجدین شرایط ۲۵ هزار و ۴۲۲ نفر و مجموع افراد مراجعه‌کننده و تشکیل پرونده ۱۲ هزار و ۲۶۴ نفر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از این تعداد تاکنون بیش از هشت هزار و ۱۳۱ نفر افتتاح حساب کرده و واریزی تخصیص پروژه نیز برای ۲ هزار و ۹۲۵ نفر در سطح استان انجام شده است.

سبحانی در مورد تهیه طرح هادی و بازنگری آن در روستاها بیان کرد: از یک‌هزار و ۸۴۹ روستای دارای سکنه استان، یک‌هزار و ۱۷ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که در ۱۸۰ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز تهیه طرح هادی انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۲۶۶ روستا در مرحله بازنگری طرح هادی قرار گرفتند و طرح هادی ۱۵۶ روستا نیز در حال بازنگری بوده و در مجموع ۲۶۹ روستا نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

سبحانی از صدور سند مالکیت برای ۱۰۴ هزار املاک روستایی خبر داد و تصریح کرد: در ۴۶۴ روستای استان و ۲۳ شهر سند مالکیت تک برگی به روستاییان صادر می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به اجرای طرح هادی نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ۴۰ پروژه زیرسازی و آسفالت، ۱۴ پروژه سنگ فرش، شش پروژه جدول‌گذاری، هفت پروژه دیوار حائل و دو پروژه احداث کانال سنگی با همت بنیاد مسکن و دهیاری‌ روستاها در حال اجراست.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha