۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
پروازهای «ایران ایر» به اروپا افزایش می‌یابد
رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

پروازهای «ایران ایر» به اروپا افزایش می‌یابد

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امسال کارهای مهمی از جمله عملیات انتقال حجاج، پروازهای اربعین، عتبات و سوریه و همچنین افزایش مسیرهای اروپایی را در برنامه دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی هما، محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در آیین معارفه کاپیتان «شمس‌الدین فرزادی‌پور» سرپرست جدید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که روز شنبه برگزار شد، افزود: در همه دوران مدیریت هما، چالش‌ها، معایب و محاسنی وجود داشته، مهم آن است که بتوان با برنامه و تدبیر از آن عبور کرد. امروز هما به یک ریل منطقی رسیده و می‌داند می‌خواهد در آینده چکار کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های داخلی هما گفت: استفاده از ظرفیت‌ها را در نظر بگیریم و به تربیت نیروی انسانی فکر کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های علمی، آنها را به عنوان نقطه قوت استفاده کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در مدت ۱۴۱ روز گذشته، تغییرات مهمی در مجموعه اتفاق افتاده که بعضاً سالیان سال انجام نشده بود. بودجه‌نویسی، اصلاح ساختار سازمانی، توسعه ناوگان، توجه به آموزش و همکاری با مراکز دانش بنیان و نگاه ویژه به تحقیقات در برنامه ۱۴۰۱ لحاظ شده و امید است بتوانیم امسال آنها را محقق کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده، گفت: سال ۱۴۰۱، سال اوج گرفتن هما، توسعه مفاهیم اقتصادی، توسعه زیرساخت‌ها، پرواز به نقاط دور دست و توسعه دانش و فن‌آوری خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هواپیمایی هما حق بزرگی بر گردن صنعت هوانوردی ایران دارد. اگر هر شرکت هواپیمایی، مراکز آموزشی و آکادمیک حرفی برای گفتن داشته باشد حتما از نیروهای زبده و تجربیات هما در آن استفاده شده است.

محمدی‌بخش به جایگاه هما در صنعت حمل و نقل هوایی کشور اشاره کرد و تاکید کرد: باید جایگاه شرکت مادر تخصصی و حامل پرچم، در حمل ونقل هوایی کشور حفظ شود.

وی با توجه به فعالیت‌های هما در آینده گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امسال کارهای مهمی در پیش رو دارد. انجام عملیات انتقال حجاج، برنامه‌ریزی پروازهای اربعین، شروع پروازهای عتبات و سوریه و همچنین افزایش مسیرهای اروپایی از جمله اقدامات هما در سال جاری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مدیریت یک مجموعه هوایی به برنامه دقیق، استراتژی بلند مدت و مجری قوی وتوانمند نیاز دارد. امروز یک فرد فرهیخته و آشنا با صنعت هوانوردی، باتجربه و دانش و آشنا به مسائل روز هوانوردی دنیا، آمده تا سکان هما را برعهده بگیرد؛ کسی که نظام جمهوری اسلامی ایران به او اعتماد کرده و این کار مهم را به او سپرده حتماً شایستگی و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

کد خبر: ۱۴۸٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha