۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
ضرورت تأمین امنیت شغلی و امنیت معیشتی برای کارگران
عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل عنوان کرد

ضرورت تأمین امنیت شغلی و امنیت معیشتی برای کارگران

بدری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خواستار تأمین امنیت شغلی برای کارگران و تأمین معیشت آنها شد که بیش از هر قشر دیگری در تنگنا قرار دارند.

به گزارش بازار، صدیف بدری در نشست علنی صبح امروز (شنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، از حضور مسئولانه و تحسین برانگیز اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد و گفت: این حضور بیانگر اهمیت مسأله فلسطین به عنوان یکی از مهم ترین مسائل دنیای اسلام بود و قطعا در چرخش معادلات بین المللی به نفع مستضعفین جهان موثر واقع می شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن تبریک روز کارگر، اظهار داشت: جا دارد در کنار همایش ها و برنامه ریزی هایی که به بهانه این روز و به نام کارگران زحمتکش برگزار می شود، پاسخی درخور به مطالبات به حق آنها داده شود؛ محیط های کارگر ایمن شود تا هر سال ده ها تن از کارگران عزیز را از دست ندهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فشار بیش از حد اقتصادی و مشکلات معیشتی، زندگی کارگران را بیش از هر قشر دیگری در تنگنا قرار داده، عنوان کرد: احساس سوختن به تماشا نمی شود. فقط یک کارگر می داند که یک کارگر چه می کشد. کارگری که با قرارداد یک ماهه کار می کند، مثل کسی است که روی طناب راه می رود و کوچک ترین تنش، زندگی او را مختل می کند.

بدری ادامه داد: وقتی ۹۵ درصد کارگران قرارداد موقت هستند، چگونه می توان از تأمین و رفاه کارگران سخن گفت لذا باید امنیت شغلی کارگران تأمین شود و با کوچک ترین بهانه، در خروجی را به این عزیزان نشان ندهند. امید است حداقل بخشی از وعده هایی که به عزیزان کارگر داده شد، جامه عمل بپوشانید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین ضمن تبریک و گرامیداشت روز معلم، خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ سال است پس از طرح و تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، وزارت آموزش و پرورش تازه کاسه چه کنم در دست گرفته است. تبدیل شدن رتبه بندی معلمان به کلاف سردرگم از حلاوت و شیرینی اولیه آن می کاهد و کسی هم به فکر نیست. آقای نوری! روز معلم هم آمد اما رتبه بندی نیامد پس چه حرفی برای گفتن به معلمان دارید.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه خطاب به وزیر نیرو افزود: معضل آب اردبیل در حال گذر از مرحله هشدار است و اگر امروز به پروژه های آبی اردبیل شتاب داده نشود، فردا خیلی دیر خواهد بود. حق آبه استان اردبیل از رودخانه ارس هم نیازمند بازنگری سریع و جدی است. چندین و چندبار به طرق مختلف، شما و همکارانتان را در جریان مسأله قرار داده ایم پس منتظر چه هستید.

بدری همچنین خطاب به وزیر صمت هشدار داد: واحدهای صنعتی و تولیدی اردبیل را دریابید. از معابر شهرک های صنعتی تا روند اعطای تسهیلات، وضعیت آشفته ای وجود داشته و بروکراسی زائد و مقررات دست و پاگیر، وزنه ای بزرگ به پای صنعتگران اردبیلی زده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه دو مطالبه اولویت دار مردم استان اردبیل از دولت مردمی، منطقه آزاد و راه آهن اردبیل است، خاطرنشان کرد: کماکان خبری از راه اندازی منطقه آزاد استان اردبیل نیست و روند اجرای پروژه راه آهن اردبیل نیز از شتاب لازم برخوردار نیست که در این خصوص باید به اعضای مرتبط کابینه هشدار دهید، پیگیر اجرای وعده های جنابعالی در این خصوص باشند.

کد خبر: ۱۴۸٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha