۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
ضرورت ساماندهی کارگران فصلی، قراردادی و ساختمانی
رییس فراکسیون کارگری مجلس مطرح کرد

ضرورت ساماندهی کارگران فصلی، قراردادی و ساختمانی

رییس فراکسیون کارگری مجلس، تاکید کرد که در مقایسه با اصناف مختلف کشور می‌توان با قاطعیت گفت کارگران آخرین رده صنفی برای استفاده از مزایای رفاهی در کشور هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی کار و کارگر، گفت: کارگران سالهاست با مصائب متعدد و متنوعی دست و پنجه نرم می‌کنند که یکی از آنها ناامنی شغلی به ویژه در کارگاه‌ها است، بهره مندی از مزایای بیمه اجتماعی از دیگر مشکلاتی است که این قشر با آن مواجه هستند. کما اینکه بیش از ۸۰ درصد ۱۰ میلیون نفر جمعیت فاقد بیمه در کشور را کارگران فصلی، قراردادی و ساختمانی تشکیل می‌دهند که از مزایای این بخش برخوردار نیستند.

ضرورت همراهی مجلس و دولت برای تصویب قوانینی در جهت حمایت از جامعه کارگری
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تامین مسکن از دیگر مشکلات جامعه کارگری است چراکه با توجه به درآمد محدود کارگران بسیاری از آنها توان تامین مسکن را ندارند به این دلیل که حداقل مبلغی که باید برای تهیه مسکن در نظر گرفته شود بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است بنابراین با میزان دریافتی که یک کارگر دارد نمی‌تواند اقساط تسهیلات بانکی را پرداخت کند.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رفاه کارگران نیز شاخص‌های متعددی از جمله ورزش، آموزش، معیشت و... و. دارد که در مقایسه با اصناف مختلف کشور می‌توان با قاطعیت گفت کارگران آخرین رده صنفی برای استفاده از مزایای رفاهی در کشور هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: استفاده از خدمات درمانی یکی دیگر از مشکلات مهمی است که کارگران با آن مواجه هستند و این در حالی است که درمان یکی از شاخص‌های اصلی حقوق شهروندی است اما در شرایط کنونی ما در حوزه ارائه خدمات درمان مستقیم و غیرمستقیم برای این قشر با مشکل مواجه هستیم کما اینکه همه اصناف به ویژه کارمندان از مزایای بیمه تکمیلی برخوردارند اما کارگران حتی در دریافت حداقل‌های بیمه تامین اجتماعی نیز با مشکل مواجهند ضمن اینکه متاسفانه تکمیل کردن بیمه پایه در حوزه درمان یکی از نقایص بزرگ کنونی بیمه‌های کشور است که باعث شده برای بیمه‌های تجاری با این عنوان دکانی برای کاسبی و یک رانتی ایجاد شود.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون لازم است ما از طریق نظارت و قانونگذاری در جهت رفع مشکلات کارگران و تامین معیشت آنها گامی اساسی برداریم، همچنین دولت نیز باید با ارائه لوایحی در این حوزه به تصویب قوانینی موثر در جهت حمایت از جامعه کارگری کمک کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha