۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
جلوگیری از قیمت‌های کاذب با ارائه اموال مازاد دولتی در بورس
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

جلوگیری از قیمت‌های کاذب با ارائه اموال مازاد دولتی در بورس

بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عرضه اموال مازاد دولتی در بازار بورس می‌تواند از ارائه قیمت‌های کاذب در بورس جلوگیری کند و این موضوع هم نقدینگی بالا و سرگردان در جامعه را به سمت بورس هدایت کرده و تعادل را میان پول و سرمایه ایجاد کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اینکه ما بارها بر اجرای اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی توسط دولت تاکید داشته‌ایم، گفت: براساس گزارش دیوان محاسبات متاسفانه دولت تنها ۲۶ درصد شرکت‌های دولتی را واگذار کرده واین موضوع بیانگر آن است که از دارایی‌های موجود به نحو مطلوب استفاده نشده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس تصریح کرد: دارایی‌هایی نزد سیستم بانکی و وزارت اقتصاد و دارایی وجود دارد که بازدهی لازم را ندارند که به این دارایی‌ها اصطلاحا سمی گفته می‌شود که باید برای نگهداری از این دارایی‌های سمی هزینه‌هایی هم پرداخت شود.

وی ادامه داد: اگر دولت بتواند دارایی‌های سمی را به نقدینگی تبدیل کند ضمن افزایش بازدهی می‌تواند به مقدار زیادی کسری بودجه خود را نه در بخش هزینه‌ای بلکه در بخش سرمایه‌گذاری افزایش داده و آن را به سرمایه‌های پربازده تبدیل کند.

حذف حاشیه‌ها با عرضه اموال مازاد دولتی در بورس

بهمنی با بیان اینکه خوشبختانه اخیرا شنیده‌ایم، دولت یکسری از دارایی‌های مازاد خود را مانند شستا در بورس عرضه می‌کند، بیان داشت: دولت می‌تواند یکسری از دارایی‌های خود را در بورس با قیمت واقعی بفروشد نه اینکه اموال مازاد دولتی را با مذاکره واگذار کرده  و بعد از آن هم شاهد هزار مدل نظارت، بازرسی ومسایل خاص و استیضاح باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه عرضه اموال بلا استفاده و مازاد دولتی در بازار بورس چندین مزایا دارد، اظهار داشت: دولت به دلیل ارائه اولین بخش از اموال در بورس، می‌تواند پول دریافتی را در بخش سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار دهد یا این نقدینگی را به بخش سرمایه بانک‌ها، شرکت‌ها، رونق تولید و ... هدایت کند.

وی افزود: از سوی دیگر عرضه اموال مازاد دولتی در بازار بورس می‌تواند از ارائه قیمت‌های کاذب در بورس جلوگیری کند و این موضوع هم نقدینگی بالا و سرگردان در جامعه را به سمت بورس هدایت می‌کند و بنابراین تعادل میان پول و سرمایه ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۱۴٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha