۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت نفت در معاملات روز گذشته، برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و این در شرایطی است که نگرانی‌ها از اختلال در عرضه روسیه بر قرنطینه‌های چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، غلبه کرده است.

به گزارش بازار، بهای معاملات آتی نفت برنت در معاملات روز گذشته با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۰۹ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۰۴ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید.

بنا به تحلیل منابع آگاه، نوسانات بازار نفت ادامه‌دار است و قیمت نفت بی‌ثبات باقی مانده است و این در حالی است که چین با وجود تأثیر آن بر اقتصاد و زنجیره‌های عرضه جهانی، هیچ نشانه‌ای از کاهش اقدامات قرنطینه نشان نمی‌دهد.

با افزایش شدید قرنطینه‌های کامل و جزئی از ماه مارس، شاخص‌های اقتصادی چین بیشتر به سمت قرمز سقوط کرده است. یانتینگ ژو، رئیس اقتصاد APAC وود مکنزی در یادداشتی گفت: اکنون انتظار داریم تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه دوم کاهش بیشتری داشته باشد.

شش منبع به رویترز گفتند که در سمت عرضه، اوپک پلاس احتمالاً به توافق فعلی خود پایبند خواهد بود و با افزایش جزئی دیگر تولید برای ژوئن در ۵ ماه مه موافقت خواهد کرد.

با این حال، سند وزارت اقتصاد که روز چهارشنبه توسط رویترز مشاهده شد، نشان داد تولید نفت روسیه ممکن است در سال جاری تا ۱۷ درصد کاهش یابد، زیرا تحریم‌های غرب به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین به سرمایه‌گذاری‌ها و صادرات آسیب می‌زند.

تحریم‌ها همچنین ارسال نفت به مشتریان را برای کشتی‌های روسی سخت‌تر کرده است و شرکت اکسون موبیل را وادار کرد تا برای عملیات ساخالین-۱ فورس ماژور اعلام کند و تولید خود را کاهش دهد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، اگر به طور ناگهانی از اروپا خواسته شود به دنبال مقادیر عظیمی از گاز یا نفت در بازارهای بین‌المللی باشد، ترس از کاهش رشد چین جبران می‌شود و افزایش قیمت‌ها را در پی دارد.

کد خبر: ۱۴۸٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha