۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
وصول درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات در زمان سر رسید
وزیر نفت خبر داد

وصول درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات در زمان سر رسید

اوجی، وزیر نفت گفت: کل درآمد آنچه که از نفت، میعانات و محصولات پتروشیمی فروختیم، هنگام سر رسید وصول شده است.

به گزارش بازار، جواد اوجی وزیر نفت درباره چگونگی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در وزارت نفت افزود: وزارت نفت برای استفاده از این ظرفیت در حوزه کاری خود و در بحث بهینه سازی مصرف سوخت، افزایش تولید به خصوص در عرصه های کم بازده، زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی، جمع‌آوری گازهای مشعل و از همه مهمتر ادوات مورد نیاز صنعت نفت که وارداتی است، فراخوان داده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ شرکت از میان همه شرکت‌های دانش بنیان مشخص شدند و دوستان مراحل نهایی بررسی را طی می کنند که این شرکت‌ها به استان‌ها معرفی و از تسهیلات وام‌های کم بهره و تسهیل چتر وزارت نفت برخوردار می‌شوند.

وزیر نفت گفت: از توان این شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های اشاره شده و برای افزایش بهره‌وری در حوزه صنعت نفت، کاهش هزینه ها و اشتغال آفرینی استفاده می‌شود.

اوجی درباره اختصاص ۸۰ میلیارد دلار یارانه و گزارش سازمان جهانی انرژی از اختصاص ۲۵ میلیارد دلاریارانه در ایران، گفت: این قیاس با توجه به میزان اتلاف انرژی در کشور انجام شد.

وی ادامه داد: نرخ هر متر مکعب گازی که به مردم ارائه می‌شود، زیر یک سنت است در حالی‌که در بازارهای جهانی تا ۴۰۰ سنت هم خرید و فروش می‌شود. به همین خاطر اگر این را با قیمت‌های جهانی ارزش گذاری کنیم، می‌بینیم که عمده محصولات میعانات ما خارج از الگوی مصرف در کشور، مصرف می‌شود و اختصاص یارانه بیش از ۸۰ میلیارد دلار در موارد مازاد انرژی و اسرافی که در بخش انرژی در کشور رقم می خورد، اعمال می‌شود.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جمهوری اسلامی درآمد ارزی حاصل از سوخت‌های صاداراتی را با توجه به تحریم‌ها در اختیار می‌گیرد یا نه، گفت: هر چه نفت و میعانات محصولات پتروشیمی که فروختیم همه را زمان سر رسید وصول کردیم.

کد خبر: ۱۴۷٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      سلام فقط خواهشا تکلیف ایثارگران ورزمندگان رو هنوز که زنده هستن روشن کنید که لااقل اخر عمری قرارداد رسمی بشن