۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
تعیین مصادیق قاچاق در قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تعیین مصادیق قاچاق در قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

مدیرکل دفتر قوانین و مقررات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: براساس قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از ۱۰ اردیبهشت مشاهده کالای بدون شناسه در انبار هر واحد صنفی، کالای قاچاق محسوب می شود.

به گزارش بازار، ‌ سید علی معصومی مدیر کل دفتر قوانین و مقررات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در قانون سابق برخی کالاهای وارداتی تحت عناوینی مثل حمل و نگهداری و... از عنوان قاچاق خارج می شد گفت: قانون جدید تمامی این رفتارها اعم از اینکه ورود باشد یا خروج، حمل باشد یا نگهداری، خرید باشد یا فروش، جرم باشد یا تخلفات تعزیراتی همه را مشمول احکام قاچاق دانسته است.

مدیر کل دفتر قوانین و مقررات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: با قانون جدید دیگر خلاء و ابهامی در شناسایی و انطباق عنوان مجرمانه با آنچه در عمل اتفاق می‌افتد نداریم و مبهم و مردد نیستیم در این که عنوان این تخلفی که الان انجام می‌شود چیست، مرجع رسیدگی آن کجاست وچه ضمانت اجرایی دارد.

معصومی گفت: یکی از عمده مصادیق قاچاق سرریز کالاهای تجاری معافیت دار است که در قانون جدید این معافیت‌ها ساماندهی شده و تجمیع کالاهای معافیت دار به قصد تجاری در استان‌های مرزی ممنوع است.

کد خبر: ۱۴۷٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha