۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
مازندران برای ورود به بازار کشورهای همسایه نیازمند صنایع تبدیلی است
مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با بازار؛

مازندران برای ورود به بازار کشورهای همسایه نیازمند صنایع تبدیلی است

ساری- ماهفروزی، نخبه مازندرانی و مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه پویان آروند گفت: محصولات کشاورزی استان برای ورود به بازارهای همسایه و روسیه نیازمند صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

راهب ماهفروزی درحاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هیچ بانکی به رغم کسب مدارج علمی و دانش بنیانی پول و وام نمی دهد و یا با این مدارک هیچ نانوایی نان نمی دهد، افزود: این همه خرج ما در مراکز تحصیلی مختلف از جمله تیزهوشان و غیره شد و دست آخر چاره ای جز رفتن و کارکردن برای دیگران نمی نماند.

وی با اظهار اینکه شرکت ما در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی هوشمند فعالیت دارد، افزود: خشک کن های صنعتی هوشمندی را برای میوه، گیاهان دارویی تولید می کنیم و پلتفرم مدیریت هوشمند گلخانه را ارائه کرده ایم.

وی ادامه داد: با پشتوانه ای که از کارها داشتیم محصولاتی با قابلیت صادرات تولید می کنیم و به دلیل فناوری ها، ارزش افزوده ایجاد شده به جیب کشاورز و باغدار می رود.

ماهفروزی تصریح کرد: فضای خالی تولید و بازار را در بخش کشاورزی باید پرکرد و با برون سازی تولیدات، چرخ واحدهای تولیدی و صنعتی را فعال کرد.

این فعال حوزه دانش بنیان افزود: باید تلاش کرد از خام فروش جلوگیری کرد و درآمد کشاورز را ارتقاء داد و دولت همانند دستی است که انگشت ندارد و نمی تواند از واحدهای تولیدی حمایت کند.

وی با اظهار اینکه مازندران قطب محصولات کشاورزی مختلف از جمله انجیر، مرکبات و غیره است، گفت: برای رفتن به بازارهای روسیه و همسایه نیازمند صنایع تبدیلی و تکمیلی هستیم و بخش کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است.

ماهفروزی یادآور شد: فقدان راهبری و تجمیع حرکت در سطح استان سبب شده نتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم و متاسفانه هیچ جایگاهی برای نخبگان در استان وجود ندارد و درک مدیران تصمیم ساز از تولید دانش بنیان فقط در حد همین کلمه است و چیز دیگری نمی دانند.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha