۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
مازندران ظرفیت ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره را دارد
در گفتگو با بازار؛

مازندران ظرفیت ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره را دارد

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران گفت: اگر نگران بازار مرغ نباشیم ظرفیت جوجه ریزی ۱۵ میلیون قطعه در هر دوره را داریم.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رکوردشکنی جوجه ریزی در استان اظهار داشت: ثبات قیمت در تولید سبب تحقق و دستیابی به چنین هدفی شده است و به رغم پیش بینی ها میزان جوجه ریزی در فروردین ماه به ۱۶ میلیون قطعه رسید.

وی با اظهار اینکه پیش بینی ما برای جوجه ریزی در فروردین ماه حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون قطعه بود، افزود: وقتی تولیدکننده با ثبات قیمت و تولید مواجه شود نسبت به افزایش تولید اقدام می کند و در این راستا نگرانی در زمینه زیرساخت ها وجود ندارد.

حسن زاده یادآور شد: ما ظرفیت جوجه ریزی بیش از ۱۵ میلیون قطعه را در هر دوره داریم و طی سال های گذشته هر زمانی که جوجه ریزی صورت می گرفت، نگران بازار مرغ بودیم زیرا اگر دچار چالش قیمتی شویم و مرغدار متضرر شود، امنیت تولید از بین می رود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران تامین نهاده ها را امری مهم دانست و گفت: امروز نهاده ها از طریق دولت توزیع می شود و باید به موقع تامین شود و مسائل فراروی حمل ونقل و انتقال نهاده ها رفع شود.

وی تصریح کرد: شرایط آب و هوایی مازندران در فصل بهار نسبت به دیگر فصل ها برای تولید مرغ و جوجه ریزی مناسب است و باید اعتبارات لازم برای ذخیره سازی مرغ صورت گیرد تا مرغدار نگران برگشت پول نباشد.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha